افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران

فرماندار تیران و کرون گفت: افت فشار و کمبود زیرساخت‌های برق رسانی در این منطقه مانعی پیش روی توسعه اقتصادی بوده که نیازمند پیگیری و تأمین نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با مدیر برق منطقه‌ای استان اصفهان و فعالان بخش صنعت و کشاورزی تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان اظهارکرد: پس از رفع مشکل کمبود انرژی گاز در بخش کرون با احداث ایستگاه جدید، کمبود برق چالشی جدید پیش روی کشاورزی و صنایع تیران و کرون قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به احداث ۲ شهرک صنعتی جدید و توسعه گلخانه‌های این منطقه تأمین برق به عنوان زیرساخت اصلی مورد توجه بوده و در صورت عدم تأمین آن با مشکل برق رسانی به خانه‌های مسکونی نیز روبرو خواهیم شد.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: قدمت بالای شبکه‌های برق رسانی در این منطقه و همچنین کمبود پست‌های انتقال برق در حال حاضر مشکل برق رسانی ایجاد کرده و برای صدور مجوز فعالیت‌های جدید اقتصادی، تأمین برق مورد نیاز باید بررسی شود.

محمدی کیا با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ فقره درخواست مجوز ایجاد فضای گلخانه‌ای و یا شرکت صنعتی روی میز دستگاه‌های خدمات رسان قرار دارد، تصریح کرد: به دلیل کمبود برق پاسخ استعلامات ساکت مانده و تا رفع این مشکل باید منتظر بمانند.

وی یادآورشد: با وجود مواجه با کمبود زیرساخت‌ها اما بدون برنامه‌ریزی بلند مدت قادر به رفع نیازهای توسعه‌ای نخواهیم بود و شرکت برق باید چشم انداز روشن و چندین ساله برای این شهرستان پیش بینی کند.

عدم تعادل هزینه‌ها و درآمد در شرکت برق

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در بخشی از این جلسه معضل تأمین برق برای این حوزه انتخابیه را جدی بیان کرد و گفت: همین معضل در نجف آباد و تیران و کرون مانع توسعه اقتصادی شده است.

ابوالفضل ابوترابی با بیان اینکه درآمد زایی در شرکت برق متناسب با هزینه‌ها نیست، تصریح کرد: این عدم برابری ورشکستی مالی این شرکت را نشان می‌دهد اما وزارت نیرو برای تأمین نیاز مردم از سهم خود گذشته و با وجود هزینه‌های بالا، مصارف مردمی را در تنگنا قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های شبکه برق رسانی در تیران و کرون به بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و چنین اعتباری در مقطع زمانی یک ساله قابل تأمین نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون، مشارکت بین سرمایه گذاران و شرکت برف استان اصفهان را فرصتی برای گره گشایی از این مشکل بیان کرد و گفت: صاحبان صنایع و گلخانه داران سهم خود را برای احداث پست جدید بپردازند تا شرکت برق نیز در این همکاری مشترک، معضل پیش رو را بردارد.

احداث ۲ پست جدید در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای اصفهان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه هزینه‌های سنگینی برای احداث نیروگاه و پست‌های برق به این شرکت تحمیل می‌شود، اظهارداشت: احداث دو پست جدید در این منطقه برای پوشش شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در برنامه قرار دارد که یک مورد آن امسال روی خط قرار می‌گیرد.

سعید محسنی ادامه داد: پست جدید بعدی انتقال برق نیز سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش خاموشی در فصل تابستان به همکاری صنایع و خانواده‌ها نیاز است، تصریح کرد: بدون این همکاری‌ها مشکل خاموشی رفع نشده و افت فشار و خاموشی را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: در توسعه صنعتی شکی نیست و همه مسائل روشن است اما تأمین هزینه‌های برای شرکت برق زیاد بوده و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر 748564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.