شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است

امام جمعه شهرستان نقده گفت: مناقشات سیاسی، جناحی و فردی و سلایق شخصی باعث عدول از وظایف تعیین شده می‌شود و اگر شوراها می‌خواهند موفق باشند باید در ارتباط مستقیم با مردم بوده و بین شهروندان حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان نقده با اشاره به روز کارگر اظهار کرد: قشر زحمت‌کش جامعه بشریت و جامعه اسلامی کارگران هستند که در اسلام جایگاهی مقدس دارند و پیامبر (ص) دست کسی که روزی حلال کسب می‌کرد را بوسیدند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و اگر کارگر وجود نداشته باشد کشور فلج می‌شود.

امام جمعه شهرستان نقده گفت: جهش تولید در کشور با توجه به کارگران ممکن خواهد شد و اگر مسئولان به بیانات و منویات رهبری عمل کنند کشور به مشکل نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا تأکید کرد: بیمه‌های کارگری، امنیت شغلی، ایمنی نیروی کار و شناسایی استعدادها و به‌کارگیری متخصصین از جمله مواردی است که در حوزه کارگران باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا از دین اسلام اخذ شده و در دین ما به خرد جمعی و مشورت تأکید شده است و باید در خرد جمعی شوراها با هم تفاهم داشته باشند.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا ادامه داد: مناقشات سیاسی، جناحی و فردی و سلایق شخصی باعث عدول از وظایف تعیین شده می‌شود و اگر شوراها می‌خواهند موفق باشند باید در ارتباط مستقیم با مردم بوده و بین شهروندان حضور یابند.

وی عنوان کرد: شوراها طبق قانون ۳۴ وظیفه دارند که ۳ وظیفه انتخاب شهردار، تصویب بودجه شهر و نظارت بر شهردار جز وظایف قانونی و مهم شوراها هستند که نباید در آن‌ها غفلت شود؛ شورای شهر باید مشکلات اولویت‌دار شهر را شناسایی و از نظرات متخصصان و کارشناسان برای توسعه شهری استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان نقده خاطرنشان کرد: باید در مدت باقیمانده از شورای شهر تفاهم را افزایش داده و اختلافات به فضای رسانه‌ای کشیده نشود و اگر کسی خلافی کرده مراجع قانونی باید رسیدگی کنند نه اینکه در فضای مجازی مطرح شده و مانور داده شود.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با اشاره به جلسه استیضاح شهردار نقده و عدم رأی آوردن استیضاح و احترام به نظرات جمعی شورا تصریح کرد: مطرح کردن مسائل داخلی مدیریت شهری در فضای مجازی هیچ تأثیری نداشته و باید از التهابات موجود در شورای شهر کاسته شود چرا که ضرر این موضوعات به نقده می‌رسد و از شهردار نیز باید در مدت باقی‌مانده حمایت شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم افزود: معلمی موضوع مهمی بوده و شغل انبیا است و انسان‌ها از جهالت به آگاهی و معرفت هدایت می‌کنند؛ معلم باید در جامعه مؤثر بوده و به مسائل داخلی و خارجی بی‌تفاوت نباشد و در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی باید دغدغه داشته باشند.

کد خبر 748114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.