آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی

پُرتعدادترین گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳، یعنی گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب صبح امروز (جمعه) سر جلسه آزمون حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دقایقی پیش و رأس ساعت ۸ صبح روز جمعه، هفتم اردیبهشت فرایند برگزاری آزمون سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی آغاز شد.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند؛ همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی از دیروز _پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر پنجشنبه در این رقابت شرکت کردند و صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود و این نوبت از آزمون پایان می‌یابد.

گروه آزمایشی علوم تجربی

در گروه آزمایشی علوم تجربی در مجموع ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۳۵ هزار و ۵۰۸ نفر زن و ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر مرد هستند؛ یعنی ۶۷ درصد داوطلبان را زنان و ۳۳ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 748020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.