وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها امکان برآورد خسارت سیل تاکنون وجود ندارد همچنین در حال حاضر محور یزد به دربید، محور یزد به خضرآباد، محور مروست به هرات و محور اسفندآباد به صفاشهر به دلیل جریان سیل و روان آب مسدود است.

محمدعلی ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به اینکه سامانه بارشی همچنان در استان یزد فعال است، اظهار کرد: محور استان شامل محورهای یزد - طبس، یزد-هامانه، مهریز - کنج کوه، ده جمال - ببروئیه و محور آسفیج - راور به دلیل سیل و روان آب مسدود شده بود.

وی با بیان اینکه این مسدودی به دلیل ورود روان‌آب به جاده‌ها و احتمال وقوع خطر بوده است، افزود: به منظور حفظ امنیت رانندگان و خودروها مسیرهای مورد نظر توسط پلیس راهور مسدود شده است و به‌محض فروکش کردن طغیان رودخانه‌ها و آب در آن مسیرها، بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: همچنان سامانه بارشی در سطح استان فعال است و با توجه به ادامه‌دار بودن شرایط بحرانی نمی‌توان جمع‌بندی دقیقی از میزان خسارت سیل در استان را برآورد کرد.

وی بیان کرد: در برخی حوزه‌ها از جمله در بخش کشاورزی استان، تاکنون با همکاری اداره کل کشاورزی بحث ارزیابی اولیه در حوزه‌های قنوات و کشاورزی توسط تیم‌های ارزیاب آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان یزد شاهد بارش‌ها رگباری و بهاری هستند، گفت: عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و در شهرستان بهاباد بوده است.

ملک‌زاده عنوان کرد: بارش‌ها و ورود روان‌آب در ۶ محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال ممکن بود برای مردم خطراتی در بر داشته باشد مسدود شد و بعد از فروکش کردن روان آب بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به سیل‌های ۲ سال گذشته با توجه به تغییر اقلیمی و بارش‌های فرا نرمال در استان یزد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بارش‌های سیل‌آسا و سیل بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌های استان یزد خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحرانی استانداری یزد خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ۲۰۰۰ سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهرها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است.

ملک‌زاده گفت: در حال حاضر بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی زیر مجموعه دستگاه‌های مختلف استان با همراهی گروه‌های جهادی در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

کد خبر 747584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.