نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.