سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی و صعوبت کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، رضا حاج‌منوچهری اظهار کرد: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط‌عمومی‌ها است.

وی با اشاره به جایگاه روابط‌عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعان و همکاران به مسئولان افزود: روابط‌عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سوالات یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه‌گر و پرسشگر باشد و هر چه در ذهن همکاران ایجاد سوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولان سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

حاج‌منوچهری با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون پاسخ، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سوالات در رده مدیریتی وجود دارد، بنابراین روابط‌عمومی به عنوان واسطه بین مراجعان، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولان در رفع ابهامات و سوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

وی گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهادها است، چراکه با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات‌سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را تنها با معاینه جسد می‌شناسند، در حالی که این خدمت کمتر از ۵ درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط‌عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدارها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج‌منوچهری با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است؛ تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

کد خبر 747451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.