استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل اینکه اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی بسیار بالا است، در تلاش هستیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا برای تجهیز محیط‌بانان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، با درود بر پیشگاه مقام معظم رهبری و تاکید بر ایام روزهای زمین پاک، اظهار کرد: شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در روزهای سالگرد تأسیس آن هستیم، در روزهای اخیر تلنگری به شجره خبیثه رژیم صهیونیستی وارد آورده است و با هماهنگی تمامی نیروهای نظامی کشور این شجره خبیثه از روی زمین محو خواهد شد.

وی با ناظر دانستن روح شهدای کشورمان به‌ویژه روح شهدای محیط زیست و نیروی انتظامی بر اعمال و رفتار ما به‌ویژه روح حاج قاسم و شهید زاهدی افزود: در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط‌بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: البته در مرحله اول تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط‌بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند، اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط‌بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد.

سلاجقه گفت: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط‌بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تأمین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است، سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط‌بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط‌بانان خسارت کمتری وارد شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در زمینه معیشت و مسکن محیط‌بانان اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تأمین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

کد خبر 747284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.