تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: اگر بحث تفکیک از مبدا زباله در شهرهای کردستان اجرایی شود، تعداد سگ‌های ولگرد نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اقبال حمیدی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه وبینار رئیس سازمان محیط زیست کشور با مدیران مناطق کل استان‌ها و شورای عالی استان‌های کشور در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهرهای کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری‌های استان کردستان هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

وی تصریح کرد: از شوراهای شهر نیز که کار نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها را بر عهده دارند، درخواست می‌کنیم که برای حل این مسئله تلاش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سیستم فاضلاب معابر در استان کردستان معیوب است و این فاضلاب با فاضلاب انسانی مخلوط می‌شود که شهرداری‌ها باید نسبت به حل این مشکل اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایمنا، در این وبینار مهم‌ترین مسائل و پیشنهادها مناطق محیط زیست کشور که استان کردستان جزو منطقه دو (استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، قزوین، زنجان و کردستان) است، مطرح شد.

کد خبر 747205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.