افزایش ۱۲ برابری تعداد نیروها برای ساخت فاز جدید نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ظرفیت فعال در ساخت فازهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر ۱۲ برابر شده است و تا پیش از پایان سال از ۵ هزار نفر عبور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۳۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه تنگک شهر بوشهر اظهار کرد: وعده‌ای که به کارکنان انرژی اتمی به‌ویژه در بوشهر داده شد این بود که کل افراد فاقد مسکن از نعمت مسکن برخوردار شوند و این هدف‌گذاری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بوده است که فرمودند دانشجویان رشته انرژی هسته‌ای باید ۱۰ برابر شوند، انجام می‌شود.

وی افزود: شهرک جدید گشایشی بزرگ برای مردم است که با همت استاندار بوشهر و همکاری و مشارکت سازمان انرژی اتمی و سازمان ملی زمین و مسکن این طرح آغاز می‌شود و سازمان انرژی اتمی جهت رفع دغدغه همکاران و خانواده‌هایشان مهم‌ترین معضل آن‌ها را برطرف می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه این زمین یک زمین ساحلی است و آماده‌سازی قابل ملاحظه‌ای دارد گفت: طرح شهرسازی ایجاد شده برگرفته از معماری اصیل و تاریخی شهر بوشهر است که با رعایت آن اقلیم و تراکم‌های متفاوت با توجه به استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن اسکان همکاران را در بوشهر پوشش دهیم.

اسلامی در خصوص طرح‌های دوم و سوم نیروگاهی بیان کرد: این طرح‌ها از سال ۹۵ آغاز شد که به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود، اما از سال ۱۴۰۰ تاکنون ظرفیت فعال در سایت بوشهر ۱۲ برابر شده است، ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت می‌کردند، اما اکنون با فعالیت همه جبهه‌های واحدهای نیروگاه هسته‌ای بیش از سه هزار نفر در حال فعالیت هستند و تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه کشور نظام امنیتی و دفاعی قدرتمندی دارد، گفت: امنیت نیروگاه اتمی بوشهر صددرصد برقرار است و در کنار تسلط و اقتدار نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای هم در کنار این اعتبار برقرار است.

منبع: فارس

کد خبر 747063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.