برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از برگزاری رویداد استارت‌آپی با همکاری دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد و گفت: در این رویداد از طرح راه یافته به مرحله نهایی، سه طرح برتر این رویداد شناخته شده و با دعوت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران، زمینه تجاری‌سازی محصولات فناورانه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول سواری با اشاره به برگزاری این رویداد در روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت اظهار کرد: نخستین رویداد استارت‌آپی سال ۱۴۰۳ با موضوع "مدیریت مصرف آب در واحدهای رنگرزی و تکمیل صنعت نساجی" به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان و از طریق دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این رویداد از بین ۲۸ طرح در قالب طرح‌های استارت‌آپی و دانشجویی و طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور به دبیرخانه رویداد ارسال شده بود که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری به رویداد نهایی راه پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان ادامه داد: قرار است در این رویداد از طرح راه یافته به مرحله نهایی، سه طرح برتر این رویداد شناخته شده و با دعوت از صنعتگران و سرمایه گذاران علاقه‌مند، زمینه‌های جذب سرمایه و حمایت‌های مالی جهت تجاری‌سازی محصولات فناورانه فراهم شود.

سواری با تاکید بر اهمیت نفوذ ایده‌های نو و خلاقانه در توسعه صنایع کوچک و متوسط و تقویت روش‌های جدید و نوآورانه در آن صنایع برای ارتقا جایگاه آنها، بیان کرد: حمایت از استارت آپ‌ها و شرکت‌های کمک نوآور توسعه صنایع کوچک و متوسط به نوعی توسعه کارآفرینی به شمار می‌آید و می‌تواند نقش بسیار مهمی را در رونق و جهش تولید ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای رقابتی شدید، لازم است واحدهای تولیدی نسبت به به‌روزرسانی خود در شیوه‌های تولید و حرکت در مسیر توسعه پایدار اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان یکی از خلاءهای فضای نوآوری و استارت‌آپی کشور را نبود فرصت‌ها و بسترهای جذب سرمایه دانست و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی تلاش دارد زمینه را برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها برای سرمایه‌پذیری و برای سرمایه‌گذاران برای بررسی شرکت‌های آماده و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری از سوی دیگر فراهم کند.

سواری خاطرنشان کرد: در مدت فعالیت‌های معاونت صنایع کوچک سعی بر آن بوده است موضوعات رویداد بر اساس چالش‌ها و مشکل‌های موجود در صنعت و یافتن راهکار از طریق شرکت‌های کمک نوآور تعریف و اجرا شود.

وی استان اصفهان را قطب صنعت نساجی کشور توصیف کرد و افزود: این صنعت یکی از بزرگترین صنایع پرمصرف آب است و با توجه به مشکلات آبی استان لزوم برگزاری چنین رویدادی ضروری به نظر رسید و در جلسات مشترک با استادان دانشگاه و خبرگان صنعت بر این موضوع تاکید شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به اهمیت آب در صنعت نساجی یادآور شد: در صنعت نساجی آب نه تنها به عنوان یک ماده اولیه حیاتی برای تهیه بخار به منظور گرم کردن و یا خشک کردن به کار می‌رود بلکه بیشتر عملیات تکمیلی از قبیل شستشو، سفیدگری، رنگرزی و چاپ در محیط آبی انجام می‌شود.

سواری مدیریت صحیح و کنترل دقیق فرآیندها، باز چرخانی و تصفیه آب مصرف شده در فرایند تولید را در کاهش آلودگی و مصرف آب مؤثر دانست و گفت: نهادهای سیاست‌گذار و تسهیلگر باید با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط هرچه نزدیک‌تر فناوران با صنایع و سرمایه‌گذاران شرایط لازم را برای گسترش فناوری و ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش را ایجاد کنند.

کد خبر 746975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.