اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۶ شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، سهیلا رضایی اظهار کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استان‌ها ابلاغ کرد.

وی افزود: این بسته‌های تشویقی مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از آن با کم‌ترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ۱۳ شهرستان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در ۶ شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در مابقی شهرها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.

رضایی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی بر اساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، اذعان کرد: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.

وی ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.

رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها اقدام به پیگیری بهره‌مندی از شرایط و این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کنند.

کد خبر 746959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.