اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در استان به مناسبت هفته زمین پاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد صبح امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم روز جهانی زمین پاک هر سال بیست‌ودوم آوریل هم‌زمان در سراسر جهان برگزار می‌شود و در این راستا به منظور ایجاد حساسیت و هم‌افزایی بیشتر در حفاظت از زمین در کشور ما ایران اسلامی این رویداد به‌مدت یک هفته به‌عنوان «هفته زمین پاک» با تبیین شعار مشخص و اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: سال جاری هفته زمین پاک از سوم تا نهم اردیبهشت با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» با اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستورالعمل هفته زمین پاک به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست به‌طور عام و آلودگی زمین به‌طور خاص به هفت شهرستان استان ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدارس، برگزاری برنامه بسیج پاک‌سازی با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی، پاک‌سازی مبادی کوهستانی با حضور طبیعت دوستان و کوهنوردان، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، استفاده از ظرفیت خانه‌های محیط زیست، بازدید سرزده از صنایع و تجلیل از صنایع سبز، نشست با اعضای شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی و سایر برنامه‌های متناسب با ظرفیت شهرستانی از برنامه‌های ابلاغ شده برای اجرا در این هفته است.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل سازنده بین مسئولان و شهروندان آرزوی داشتن آسمان آبی و زمین پاک تحقق پیدا کند.

کد خبر 746824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.