برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تحقق شعار سال برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی باید همراه با پیوست اقتصادی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مرادعلی پیوند شامگاه _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مناسبت‌های ملی و مذهبی یک ظرفیت بی‌بدیل بوده که هر ساله برنامه‌هایی برگزار می‌شود و باید تقویم برنامه‌های این رویدادهای ملی و مذهبی به شکل بومی و محلی تدوین شود تا بتوانیم کارهای تبلیغاتی، محتواسازی و اطلاع‌رسانی اثرگذاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اصلی سیاست‌های فرهنگی مقابله با تحریم اقتصادی است، افزود: تهیه و تدوین برنامه‌ها و طرح‌ها در کمیته‌های مربوط این شورا با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» برنامه‌ها باید پیوست اقتصادی داشته باشند، گفت: شیوه عملی و رفتاری فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی استان سبب می‌شود تا در شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف تأثیرپذیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در رابطه با کوشش‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب هنری و تبلیغ شکل می‌گیرد باید هماهنگی با سازمان‌ها، مراکز فرهنگی و هنری داشته و برای اجرا هم توان مالی و ضمانت اجرایی داشته‌باشد.

پیوند اثربخشی برنامه‌ها در محتوا را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در جهت اعتلای مسائل فرهنگی، هنری و بهبود کیفیت در اثرگذاری آن‌ها باید از اختیارات قانونی بهره گرفت.

وی افزود: اثرات برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید مترتب بر سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی با توجه به شعار سال بوده و با همراهی و همسویی دستگاه‌های فرهنگی الگویی برای دیگر دستگاه‌های اجرایی شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند در سال گذشته با وجود سفر دور دوم رئیس جمهور به استان و انتخابات برنامه‌های فرهنگی خوبی این شورا اجرا کرد، اما امسال به دلیل وضعیت بهتر بودجه‌ای برنامه‌های بیشتر و بهتری خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگی حوزه استانداری به عنوان نهاد حاکمیتی و نظارتی در دستگاه‌های اجرایی با هدف توجه به تشکیل شورای فرهنگی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها برنامه‌ها را به خوبی هماهنگ و نظارت کند.

پیوند یکی از دغدغه‌های جدی در جامعه را معضلات اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات و هماهنگی با حوزه امور اجتماعی استانداری هم می‌تواند مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگی و اجتماعی استانداری دیدگاه فراتر از این حوزه داشته باشد، گفت: یکی از فعالیت‌ها کوشش برای حذف سنت‌های غلط رایج از طریق فعالیت‌های فرهنگی است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، برنامه‌ریزی در جهت هماهنگی و همسو کردن دستگاه‌های اجرایی، مراکز و نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای فعالیت در زمینه مسائل فرهنگی در راستای اهداف و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان را مؤثر دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال به دلیل شرایط بهتر بودجه‌ای، فعالیت و برنامه‌های نو فرهنگی، محتوایی، مؤثرتر و کیفت‌بخشی بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 746745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.