آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و برچسب‌دار را خریداری کنند، چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نیاز کشور حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم.

قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند.

وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است.

کد خبر 746743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.