وقوع بارش‌های خفیف در خوزستان تا روز دوشنبه

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی استان را تحت تأثیر سامانه بارشی ضعیفی نشان می‌دهد که تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و بارش باران به صورت پراکنده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی استان را تحت تأثیر سامانه بارشی ضعیفی نشان می‌دهد که تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی تندباد لحظه‌ای بویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد و بارش در دیگر نقاط استان به صورت رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

وی افزود: طی روز سه‌شنبه همچنان در ارتفاعات استان رگبارهای پراکنده و رعد و برق مورد انتظار است، علاوه بر آن تا فردا با توجه به جریانات جنوبی افزایش رطوبت و کاهش دید ناشی از آن در مناطق جنوبی، ساحلی و تا حدودی مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از اواسط امروز تا اواخر چهارشنبه نیز وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق نیز وجود دارد. شمال خلیج‌فارس تا اواخر وقت سه‌شنبه در بعضی ساعات مواج خواهد بود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۹ و ایذه با ۱۰.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۸.۶ و حداقل به ۲۲.۴ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 746612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.