ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ارزیابان آزمون استخدامی معلمان باید ضمن ایجاد فضایی آرام، دلگرم‌کننده و دوستانه از هرگونه سوگیری شخصی در بررسی آزمون داوطلبان بپرهیزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی امروز -یکشنبه دوم اردیبهشت- در جمع مدیران و رؤسای نواحی و مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش استان به تشریح برنامه‌های هفته معلم پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اهمیت هفته بزرگداشت مقام معلم، برنامه‌های این هفته به صورت ویژه پیگیری شود و کمیته‌های مربوط به ستاد بزرگداشت مقام معلم تشکیل شود.

وی افزود: در این راستا باید از ظرفیت تمام نهادهای فرهنگی به ویژه شهرداری‌ها و شورای آموزش و پرورش شهرستان و منطقه استفاده شود، از دیگر ظرفیت‌های موجود در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند که می‌توانند کمک بزرگی در زمینه‌های مختلف داشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی در هفته معلم خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت سرود و نمایش، طراحی پوستر، فضاسازی، تهیه و انتشار اخبار و مجری گری برنامه‌ها از جمله توانمندی‌های دانش‌آموزان است که باید به‌کارگیری شود.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع با توجه به توان و ظرفیت هر منطقه مورد انتظار و تأکید است، ادامه داد: ارسال پیام تبریک برای تمامی معلمان هر منطقه، دیدار با خانواده معزز شهدای فرهنگی، برگزاری اردوی تفریحی برای معلمان نمونه، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار استاد مطهری، حضور معلمان و دانش آموزان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های مورد انتظار است.

وی تأکید کرد: با توجه به تأکیدات وزارت آموزش و پرورش تمامی برنامه‌های هفته معلم در اماکن متعلق به آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

لزوم جذب معلمان متخصص و دلسوز

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به تبیین اهمیت جذب نیروی انسانی پرداخت و گفت: مهمترین سرمایه آموزش و پرورش نیروی انسانی است؛ بنابراین ارزیابان آزمون استخدامی باید تلاش کنند افرادی که جذب می‌شوند، افراد متخصص، متعهد و دلسوز باشند.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در فرآیند جذب شاخص‌های ارائه‌شده توسط مقام معظم رهبری مدنظر قرار گیرد و کسانی وارد نظام تعلیم و تربیت شوند که هویت ایرانی-اسلامی را در دانش‌آموزان تقویت کنند. اگر نیروهای خوب وارد آموزش و پرورش شود، چند نسل از نظر علمی و اعتقادی بیمه خواهند شد و این امر ضامن دوام و بقای انقلاب و توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات سال گذشته در ارزیابی آزمون استخدامی معلمان تصریح کرد: ارزیابان آزمون استخدامی باید ضمن ایجاد فضایی آرام، دلگرم‌کننده و دوستانه، رعایت عدالت و تقوا را در سرلوحه کار قرار دهند و از هرگونه سوگیری شخصی در بررسی آزمون استخدامی داوطلبان معلمی بپرهیزند.

کد خبر 746580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.