دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت اگر می‌خواهد از بحران اقتصادی رها شود، باید از ظرفیت واگذاری کارها به شوراها که الگویی برای مشارکت هستند، استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نطق میان دستور صدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورا با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ابتدای انقلاب حتی توان ساخت سیم‌خاردار را نیز نداشتیم و اگر هواپیمای اف ۱۴ و اف ۱۵ در کشور داشتیم، با پول مردم ایران توسط آمریکایی‌ها آمده بود و نگاه فنی وجود نداشت، اما به یاری خدا و بنا به نگاه مؤثر امام خمینی (ره) و تشکیل سپاه پاسداران، امروز شاهد هستیم که نیروهای نظامی ما موشک‌هایی نقطه‌زن ساخته‌اند که برای همه جهانیان تعجب‌برانگیز است.

وی افزود: در عملیات اخیر، کشورهای زیادی تلاش کردند که موشک‌های ایرانی را رهگیری کنند، اما موفق نشدند و این اقتدار نظام ما را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دوران دفاع مقدس، صدام وقتی به بن‌بست می‌رسید، شهرها را موشک‌باران می‌کرد. باید بدانیم اگر ما این توان موشکی را نداشتیم، اسرائیل به مناطق مسکونی ما هم رحم نمی‌کرد، همان‌طور که به غزه رحم نکرده است و این قدرت بازدارندگی جای تقدیر از سپاه را دارد که امنیت این کشور را در مقابل استکبار جهانی برعهده گرفته است و در سایه لطف خدا و هوشمندی رهبر معظم انقلاب به این جایگاه رسیده‌ایم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: جهش تولید با مشارکت مردم به‌عنوان شعار سال انتخاب شده است؛ در این راستا روی سخن من با شخص رئیس‌جمهور است، باید بدانید بیش از ۱۲۰ هزار نفر قدرت تصمیم‌گیری در شهرها وجود دارد، اما این ظرفیت مورد استفاده کامل قرار نگرفته است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه اگر قانون اساسی به صورت کامل از همان روز اول پیاده‌سازی می‌شد و شوراها مورد توجه قرار می‌گرفتند، بسیاری از وظایف محلی به مردم و شوراها واگذار می‌شد، تصریح کرد: دولت اگر می‌خواهد از بحران اقتصادی رها شود، باید از ظرفیت واگذاری کارها به شوراها که الگویی برای مشارکت هستند، استفاده کند.

وی افزود: دولت می‌تواند از افراد باتجربه کلان‌شهرها استفاده و با واگذاری بعضی وظایف به شهرها کار خود را مقداری سبک‌تر کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات شهروندان در حوزه شهرسازی خاطرنشان کرد: زیبنده نیست برای یک بازدید، ۱۵ تا ۲۰ روز مردم را بلاتکلیف نگه داریم. هم زمان بازدیدها و هم هزینه آن باید کاهش پیدا کند که امیدواریم تا چند هفته آینده شاهد باشیم که نوبت‌دهی برای بازدید و صدور پروانه به دو تا سه روز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به مباحث مربوط به ساخت‌وساز در خیابان زاهد و تکمیل ادامه این معبر بیان کرد: اگر مدیریت استان و شهردار هماهنگ شوند، ادامه ساخت خیابان زاهد سال جاری به پایان خواهد رسید، اما قوانین شهرسازی موانعی را برای ساخت این خیابان به‌وجود آورده است و در حالی که این خیابان حداقل چهار طبقه را در ساخت‌وسازها می‌تواند تحمل کند، اجازه ساخت بیشتر از دو طبقه را نمی‌دهد.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه نباید از پروژه بهشت‌آباد غافل شد، تصریح کرد: مدیران استان و کشور باید همت به خرج دهند تا در این دولت روند اجرایی این پروژه آغاز شود.

کد خبر 746554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.