کمیته تخصصی تعاونی‌های البرز تشکیل می‌شود

استاندار البرز گفت: کمیته‌ تخصصی در بخش تعاونی‌ها در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان البرز فعال شده است و ضرورت دارد مسائل این بخش به شکل تخصصی در کمیته مربوطه مورد بررسی و اتخاذ تدبیر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی، پیش از ظهر امروز _یک شنبه دوم اردیبهشت_ در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با بیان اینکه در مسیر تحقق شعار سال باید تمام ابعاد توسعه استان و مشارکت‌های مردمی را مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: بر این اساس ضرورت دارد راه اندازی، توسعه و احیای تعاونی‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

وی افزود: طرح پیشنهادی ساماندهی، بازسازی و توسعه بخش تعاون برای اصلاح شبکه توزیع در استان البرز باید بررسی و در صورت تأیید اعضا اجرایی شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: اتاق تعاون استان باید حضور فعال‌تری در این بخش داشته باشد، چراکه بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها، گام مؤثری در راستای تحقق مشارکت مردم خواهد بود.

عبداللهی تصریح کرد: در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان، کمیته‌ای تخصصی در بخش تعاونی‌ها فعال شده است و ضرورت دارد مسائل این بخش به شکل تخصصی در کمیته مربوطه مورد بررسی و اتخاذ تدبیر قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح سواحل مکران، اضافه کرد: سیاست دولت سیزدهم در تعاقب تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌برداری از ظرفیت سواحل جنوبی کشور، شناسایی ۲۷ نقطه و تعیین استان‌های معین بدون ساحل برای سرمایه‌گذاری و ساخت شهرک‌های مسکونی است.

استاندار البرز گفت: می‌توان تعاونی‌هایی تشکیل داد و در بخش سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی همچون پرورش ماهی و میگو، ورود کرد.

عبداللهی پس از دریافت گزارش اتاق اصناف از شرایط بازار، افزود: شرایط بازار باید هر روز رصد و روند تولید، توزیع و عرضه کالا به ویژه کالاهای اساسی، هر هفته در قالب گزارشی جامع در ستاد ارائه شود.

وی اظهار کرد: باید با هرگونه افزایش قیمت خارج از قانون مقابله شود و وضعیت انبارها مورد نظارت قرار گیرد.

کد خبر 746518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.