پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: در اجرا و طراحی پارک بزرگ آبی شیراز از ظرفیت مشاوران و طراحان بزرگ کشور استفاده شده است و این مجموعه تفریحی منحصربه‌فردترین و بزرگترین پارک آبی کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد امین در سومین بازدید شبانه از پروژه تفریحی پارک آبی بزرگ شیراز اظهار کرد: پارک آبی بزرگ شیراز از نظر ابعاد و اندازه، زیر بنا و تنوع بازی‌هایی که دارد، بزرگترین و منحصربه‌فردترین پارک آبی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: پروژه پارک آبی بزرگ شیراز به صورت مشارکتی توسط شرکت شمس عمران و شهرداری شیراز در حال اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: طی سال‌های گذشته پس از اینکه کلنگ‌زنی این پروژه صورت گرفت به دلایل مختلف اجرای پروژه برای مدت یک سال متوقف ماند اما با درایت و همت شهرداری شیراز و شورای ششم، مجدد اصلاحیه قرارداد با سرمایه‌گذار صورت گرفت و اجرای کار آغاز شد.

امین با اشاره به اینکه با اصلاحیه قرارداد، اجرای این پارک به یک پارک متمایز در سطح کشور تبدیل شد، خاطرنشان کرد: در طراحی این پارک از ظرفیت مشاوران و طراحان بزرگ کشور استفاده شده است.

وی با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده برای افتتاح این پروژه تیر ماه ۱۴۰۴ است، اضافه کرد: طراحی این پارک بزرگ به صورت یک مجموعه کامل است که فضای پارکینگ، تجاری، خدماتی، نصب و اجرای یک مجموعه کامل پارک آبی را در بر می‌گیرد.

امین اظهار کرد: در حال حاضر پارکینگ این پروژه با ظرفیت جانمایی هزار خودرو در حال احداث است که زیربنای آن ۲۴ هزار متر مربع است.

وی ادامه داد: در پروژه پارک آبی بزرگ شیراز جانمایی رستوران، فضای تفریحی، پارک کودک، رودخانه خروشان و سرسره هیجان، خدمات و فروشگاه‌های فروش تجهیزات پارک آبی لحاظ شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه در این پروژه یک فضای کامل طراحی شده است، در تلاش هستیم با مشارکت شرکت مشاور اجرای این پروژه در مدت زمان تعیین شده به اتمام برسد.

احداث بزرگ‌ترین تونل آکواریوم کشور در شیراز

در ادامه بازدید شبانه از روند اجرایی دو پروژه تفریحی گردشگری پارک آبی و آکواریوم شهر شیراز، حمیدرضا اسماعیلی معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در سخنانی اظهار کرد: پروژه آکواریوم شیراز در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع و زیر بنای پنج هزار متر مربع در سه سطح اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به صورت مشارکتی توسط شهرداری شیراز و سرمایه‌گذاری شرکت اقیانوس ایرانیان کیش اجرا خواهد شد، افزود: پروژه احداث آکواریوم شیراز به صورت کف اجرا خواهد شد و برای اولین بار در سطح کشور بزرگترین تونل دریایی آکواریومی در این پروژه اجرا می‌شود و این اقدام، اصلی‌ترین تفاوت اجرای پروژه آکواریوم شهر شیراز با سایر پروژه‌های آکواریوم در سطح کشور است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز ادامه داد: در این پروژه احداث اسکلت پروژه بر عهده شهرداری شیراز است که شرکت پارس‌گستر مجری اجرا خواهد بود و پس از آن شرکت اقیانوس ایرانیان کیش نسبت به اجرای تأسیسات آکواریوم اقدام خواهد کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: پروژه به صورت کار مشارکتی ۶۰_۴۰ است و آورده شهرداری شیراز اجرای اسکلت و محوطه‌سازی است.

وی افزود: شریک سرمایه‌گذار اعلام کرده است پس از تحویل اجرای اسکلت پس از شش‌ماه بهره‌برداری از پروژه صورت می‌گیرد.

پارک آبی شیراز در نوع خود بزرگ‌ترین پارک آبی کشور است

در این بازدید همچنین علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: اقدام بسیار شاخصی در مجموعه شهرداری شیراز طی دو هفته گذشته با عنوان راه‌اندازی شیفت شب پروژه‌های اجرایی آغاز شد و این اقدام نشان دهنده آن است که تیم شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز به دنبال خدمت‌رسانی به مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و این خدمت رسانی شب و روز ندارد.

وی در خصوص دو پروژه پارک بزرگ آبی و آکواریوم شیراز، افزود: پارک آبی شیراز در نوع خود بزرگ‌ترین پارک آبی کشور است و آکواریوم شیراز به لحاظ طول تونل بزرگترین آکواریوم کشور است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: مردم شهر شیراز شایسته بهترین‌ها هستند و باید بهترین خدمات و امکانات برای مردم ایجاد شود.

اسکندری با اشاره به وجه تمایز این دو پروژه اجرایی در مقایسه با سایر پروژه‌ها تصریح کرد: اجرای این دو پروژه با نگاه افزایش زیر ساخت‌های گردشگری و تفریحی در دستور کار قرار گرفت اما شهرداری با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده است و سرمایه‌گذار به عنوان بهره‌بردار اصلی اقدام به اجرای پروژه می‌کند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر شیراز در سال ۱۴۰۱ تکلیف ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای شهرداری شیراز در خصوص اجرای پنج پروژه سرمایه‌گذاری تکلیف کرد و این مبلغ محقق شد که دو پروژه آکواریوم و پارک آبی شیراز از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه سرمایه‌گذاری برای شهرداری تعیین شد و تا سی‌ویکم مرداد شورا به شهرداری فرصت داده است تا این تکلیف محقق شود.

اسکندری در خصوص اصلاحیه قرار داد پروژه پارک آبی اظهار کرد: روند قرار داد، درصد سهام‌ها، نقشه و طراحی پروژه به صورت کامل تغییر پیدا کرد و یک قرارداد جدید با سرمایه‌گذار رقم خورد.

وی همچنین در خصوص پروژه آکواریوم افزود: با توجه به اینکه کلنگ‌زنی این پروژه در گذشته انجام شده بود و عملیات اجرای پروژه به کندی انجام می‌شد، از این رو تهیه نقشه‌های سازه‌ای و تاسیساتی مجدد در دستور کار قرار گرفت که این اقدام بر عهده سرمایه‌گذار بود و تهیه نقشه‌ها انجام شد و در مجموعه شهرداری و در کمیسیون‌های مربوطه تأیید و تصویب شد و پیمانکار هم اکنون در حال عملیات اجرایی پروژه است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه افزایش زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری به سلامت جامعه، شور و نشاط اجتماعی و انضباط شهری کمک می‌کند، ابراز امیدواری کرد: تمام تلاش ما این است که پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مدت زمان کوتاه اجرا و به بهره‌برداری برسد و حس شادمانی را در شهروندان ایجاد کند.

در این مراسم همچنین یکی از یاوران شورا در منطقه ۱۰ از تلاش‌های شهرداری شیراز و اقدامات در حال انجام قدردانی کرد و افزود: امید است اجرای پروژه‌های شهری موجب نشاط شهروندان شود و مردم بتوانند از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند، چرا که شهر شیراز نیازمند اجرای چنین پروژه‌هایی است.

پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور

کد خبر 746489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عمار . IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    30 2
    به نام خداوند جان و خرد : شما می توانستید می توانید رودخانه خشک شیراز را هم با ایجاد طرحهای مهندسی سدبندی از غرب شهر شیراز تا شرق شهر شیراز همیشه پر آب نگهش دارید تأمین آب و آبزیانش را هم از خلیج فارس تامین کنید و روی دو باند خیابانهای ساحلی را هم همانند تونل پوشش دهید و روی سقف این باندهای ساحلی مردم می روند و به تفریحات آبی و ماهی گیری مشغول می شوند دست فروشان هم به امورات مختلف تجاری مشغول می شوند همه مردم شیراز در طول این مسیر طولانی رودخانه خشک شیراز از آب هوای خوب و تفریحات آبی مختلف رایگان بهره‌مند می شدند ولی این پارک آبی را که دارید درستش می کنید فقط مردمی می توانند ازش بهره مند شوند که پولدار باشند ولی طرح پر آب سازی مهندسی شده رودخانه خشک شیراز باعث می شود آحاد مردم شیراز و توریستها و گردشگران داخلی به صورت رایگان ازش لذت ببرند خاطره سازی کنند برای خودشان باید به این طرح توسعه مردمی رودخانه خشک شیراز رسیدگی مجدانه شود طرح دیگر هم این است که باید توسعه یابد متروی شهر شیراز است که باید به شهر صدرا برسد به گلستان گویم و به میدان معلم باسکول نادر دروازه کازرون سه راه داررحمه برس
  • زارع IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    16 6
    هر ابر پروژه ی تفریحی گردشگری در شيراز محکوم به شکست هست صرفا از این باب که گردشگران بجای بازدید از اماکن تاریخی شيراز ممکنه وقتشون رو توی پروژه های جدید صرف کنن ممکنه مورد حمایت قرار بگیره عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    4 2
    آدرس
  • Mahyar IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    1 27
    از مشهد اسکی رفتن
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      5 1
      تو چرا میسوزی؟
    • احمدرضا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      3 0
      قبل از اینگه مشهد باشه شیراز بوده کاکو
  • افراسیابی FR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    11 0
    با تشکر فراوان برای این پروژه ها شیراز شهر بسیار بزرگ زیبا با فضای بسیار زیاد برای ساخت اینچین پروژه هایی هست و از مسولین خواهش میکنیم از این فضای خالی در اطراف شیراز خیلی بیشتر استفاده بشه باتوجه به اینکه شیراز بکی از شهرهای بزرگ ایران هست پارک استخر برای بانوان یکی از بهترین پروژه ها هست مسیر کوهنوردی وایجاد فضای سبز پیشنهاد میشود
  • Z IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    16 1
    سلام به شهر شیراز برسید اسفالتش دیگه نمیشه تحمل کرد به پارک دراک برسید که نیم کار رهاش کردید به فرض هم که ساختتید وقتی فقط هزینش توریست میتونه بپردازه بدرد ما شیرازیا نمیخوره به اسم کاری شروع نکنید
  • یاس کبود IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    14 1
    سلام وخداقوت به تمام مسئولین با فکر وبا مسئولیت،یه پروژه زمانی به اوج زیبایی می رسه که سریع به نتیجه برسه،ان شاءاله که به زودی تصاویر راه اندازیش رو ببینیم واین که همه قشری دارن ازش استفاده می کنن...
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 0
      عامو یه فکری به حال زمین های مشاع گویم وا دامه فاز سوم صدرا بکنید که ۳۰ ساله بلاتکلیفه
  • محمد IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    13 4
    تورو جون بچت پارک آبی رو ولش کن یک سر بزن دروازه کازرون اطراف حرم سید تاجدین غریب یا سنگ سیاه روبروی حرم ببین کوچه هست یا خیابون می‌ترسیم پامون رو از خونه بیرون بزاریم هرشب تا صبح ترافیک جنگ ودعوا بوق خودتون میتونید اینجا زندگی کنید پارک آبی مال بچه مایه دارها است مارو در باب که تو این بافت قدیم داریم خفه میشیم بدون اکسیژن وفقط دود هیچ خیابانی برای تردد از دروازه کازرون تا سراه نمازی یا دروازه تا خرم شاه چراغ نیست ماهم این وسط به اسم بافت تاریخی نابود شودیم همه مریضی اعصاب گرفتن یک فکر بحال اهالی دروازه کازرون و مخصوصا سنگ سیاه بکنید هرجا میریم هرکار میکنیم کسی جوابگو نیست موقع مسافرت وعید که میشه عابروی شیراز وشیرازی می‌ره تو این کوچه پس کوچها مسافر که نمیدونه از کجا باید بره میزنم جی پی آس راه هم وجود ندارد کوچهارو نشون میده میان گیر میگفتن میرن پشت سرشون نگاه نمیکنن هزارتا در بری هم میگن فکری کنید تورو جون عزیزاتون
  • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    13 4
    بخدا این انصاف نیست پارک آبی هیچ دردی دوا نمیکنه پابزار پایان شهر یا مرکز شهر مخصوصا دروازه کازرون و محله سنگ سیاه به اسم بافت تاریخی هر چی بودجه نیاد صرف کف سازی وبدنه سازی میشه بقیشم معلوم نمیشه چی میشه غافل از اینکه پشت تمام این دیوارهای بند کشی سوده خانها داره خراب میشه رو سر مردم بفریاد مردم برسید از یک طرف وسایل نقلیه که راهی برای رفتن از دروازه کازرون تا سراه احمدی ندارن واقعا راه نیست یک خیابون از شاهزاده قاسم هست یک طرفه یکی هم از دروازه تا چهاراه مشیر اونم یک طرفه بار کل ترافیک افتاده تو کوچها مخصوصا سنگ سیاه
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    9 15
    شیراز یه شهر خشک و کم بارشه چه کسی رای به ساخت این پروژه داده
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    12 0
    محل احداث این دو پروژه شهرداری کجا هست؟
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    9 3
    به نظر شما این اشکال نیست که شهرهای بزرگ بزرگتر و شلوغتر و الوده تر شوند و شهرهای کوچک کوچکتر و متروکتر و بی صاحب تر شوند
  • رضا IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    11 1
    این پارک آبی در کدام سمت کلانشهر شیرازه
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    5 1
    این دوپروژه برای کجای شیراز هست
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 3
      خانه از پای بست ویران است
  • سید موسوی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    4 2
    خدا قوت خسته نباشید خادمان ملت
  • شهروند IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    7 2
    با تلاش ساخت هر بنایی امکان پذیر هست، نمونه اش مسیر هزار پله توی پارک کوهپایه به مقصد گهواره ديد که چهل سال پیش با فناوری اون زمان ساخته شده
  • ادرس کجاس IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    5 0
    ادرس کجاس
    • حسین IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      2 1
      دروازه شیراز نیس؟
  • ویدا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 3
    به داد ماهفیروزان برسید....
  • علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    کجای شیرازه؟
  • عبدالرسول FI ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    6 0
    درود برخدمت گزاران درشهرداری.خسته نباشیدخداقوت.پروژه دیگرکه واجب است مستقرنمودن سطل یامخزن زباله درمحله هابصورت متحدالشکل.چون سطلهای.پلاستیکی.انباشت زباله بصورت فله درخیابان.قفل وزنجیرکردن سطل.و.......چهره کوچه وخیابان زشت کرده.
  • مرتضی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    4 0
    تاریخ اتمام نداره
  • محمدطاها طحانی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    5 7
    ما کاکو تو شیراز آب نداریم که بخوریم بعد آقایون دنبال بزرگترین پارک آبی هستند!!!!! واقعا ماذا فاذا😁
    • Amin IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 1
      گل گفتی کاکو جونی
  • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    6 2
    لطفا اول این پیاده روهای درب وداغون بلوار نصر رو درست کنید.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    4 4
    بابا یکی به اینها بگه شیراز آب نداره ، تو رو خدا شما کجای کارید‌؟؟؟ واقعا شیراز هستید شما ؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دراک
  • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    شما یه بزرگی کنید جاده مرگ کیان اباد درست کنید
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    باسلام لطف کنید وضعیت آسفالت شهر ،دستفروشان شبانه سطح، راجمع کنید دوم رودخانه خشک شیراز رو بدادش برسید براهمه مردم نه اینکه پروژه پارک آبی که معلوم نیست کی به کیه
  • حمید IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 1
    ب امید خدا این پروژه هم مثل بقیه پروژه ها ب اتمام نمیرسه
  • تقوی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 2
    بیچاره مردم شیراز.. ای کاش ابتدا می آمدید کمربندی نابود و داغون شیراز را اصلاح میکردید از جلو شهرک صنعتی تا پل جوادیه چه خبره چرا جایی که امکان پذیره نباید سه لاین رفت و سه لاین برگشت باشد نه روشنایی نه شانه خاکی نه خط کشی و پر از چاله چوله وتا دلت بخواد دوربین برای جريمه و راهور خشن و بی رحم. این است شان مردم شیراز.. پروژه بهسازی کمربندی که شهرداری تبلیغ میکرد فقط چند تا تکه آسفالت وصله وصله بود.. 100 سال با اصفهان فاصله داریم
    • بگذریم US ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 1
      اصفهانی هستی؟؟؟