مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر این که در مورد فراوانی اقلام اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر و روغن مشکلی وجود ندارد، گفت: در مورد گوشت قرمز افزایش قیمت‌ها منجر به ناراحتی مردم شده است که در صدد هستیم با تدابیر خاص، مشکلات را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، امید شریفی در حاشیه نشست تنظیم بازار استان اصفهان اظهار کرد: دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سال‌جاری با ریاست استاندار اصفهان و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان برگزار شد.

وی با اشاره به بررسی موضوع هوشمندسازی فرایندهای تنظیم بازار در این نشست افزود: برخی از سامانه‌های مورد نیاز در استان مستقر هستند و در برخی حوزه‌ها نیز نیازمند استقرار سامانه‌ها هستیم که بتوانیم به‌صورت هوشمند فرآیندها را کنترل کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان رصد بازار، فراوانی کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم را نکته محوری و کلیدی مورد تاکید در تمام جلسات تنظیم بازار دانست و ادامه داد: در حوزه کالاهای اساسی، دستگاه‌های نظارتی در هر نشست تنظیم بازار استان از وضعیت روند قیمت و فراوانی کالاها از جمله (برنج، گوشت، مرغ و …) و در حوزه سخت‌افزاری مانند اقلام ساختمانی و غیره گزارش‌های میدانی و به‌روزی را ارائه می‌کنند.

وی از بررسی موضوع اقلام دارویی مورد نیاز مردم در این جلسه خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گزارشی را در این خصوص ارائه کرد و بر مبنای این گزارش تصمیماتی گرفته شد.

شریفی تصریح کرد: در ایام پایانی سال که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بود نزدیک به ۲۰۰۰ تن برنج، ۵۰۰ تن گوشت منجمد و حدود ۱۰۰۰ تن مرغ در استان توزیع شد.

شریفی از توزیع نزدیک به ۳۵۰۰ تن شکر در استان در سال جدید خبر داد و افزود: به همین میزان نیز شکر در ایام پایانی سال در استان توزیع شد.

وی به مردم نوید داد که هیچ مشکلی در فراوانی کالا وجود ندارد و گفت: آرامش خرید ادامه خواهد داشت، در حوزه تولید نیز ذخایر استراتژیک، آرد و نان و ذخیره اقلام اساسی نیز مشکلی نداریم و در این حوزه مردم با چالش روبه‌رو نخواهند شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در مورد فراوانی اقلام اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر و روغن مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: در مورد گوشت قرمز افزایش قیمت‌ها منجر به ناراحتی مردم شده است که در صدد هستیم با تدابیر خاص، مشکلات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ۸۰۰ تن گوشت قرمز از طریق مباشرین و بخش خصوصی علاوه بر تأمین و تولید داخلی به بازار عرضه کردیم تا بتوانیم قیمت‌ها را تا حد امکان کنترل کنیم و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 746412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.