مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از مشاهده و ثبت هم‌زمان تصویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، علی سالاروند در خصوص مشاهده گونه ارزشمند خرس قهوه‌ای در استان لرستان اظهار کرد: طی فروردین سال جاری این سومین ثبت تصویر این گونه ارزشمند در مناطق تحت مدیریت استان بوده که این مشاهدات دو بار در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه و یک بار در مناطق طبیعی شهرستان سلسله بوده است.

وی افزود: در مجموع هفت خرس ثبت شده است که آمار جالب توجهی از نظر مشاهده این گونه مهم در استان پس از سال‌ها و آن هم فقط طی یک ماه، محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان یادآور شد: سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ به عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در مناطق طبیعی استان ثبت شد.

سالاروند بیان کرد: این موضوع نشان‌دهنده پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان به‌واسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست لرستان با تکیه بر استفاده از فناوری‌های نوین (هوشمندسازی) و به‌خصوص افزایش تعداد نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت استان طی دو سال گذشته است.

کد خبر 746132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.