کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی به صورت جداگانه در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اظهار کرد: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر با توجه به پیشینه غنی فرهنگی استان خراسان‌جنوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تقویت و حفظ هویت ایرانی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: در فضای کنونی که شاهد هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن هستیم باید نسل جوان ما از عظمت ایران و مفاخر و مشاهیر بزرگی که استان و کشور برخوردار است، مطلع شوند و بدانند بزرگان این سرزمین چه ظرفیت‌های علمی، معنوی و روحانی داشتند.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: اکنون برخی کشورهای آسیایی غیرمسلمان نیز در خصوص تهاجم فرهنگی غربی اقداماتی در دستور کار قرار داده‌اند و برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب، برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ کشور خود انجام می‌دهند تا آداب و رسوم قدیمی شأن به فراموشی سپرده نشود.

وی با تأکید بر پیشینه قوی فرهنگی و اسلامی ایران، گفت: خراسان جنوبی نیز از استان‌های ممتاز و پیشرو در این زمینه است.

قناعت گفت: این استان اکنون ۹ اثر باستانی و تاریخی ثبت جهانی در شش رشته دارد که نشان دهنده قدمت و اصالت و ریشه‌دار بودن این استان می‌باشد.

وی ادامه داد: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر از موضوعات اساسی و اولویت‌دار فرهنگی استان برای مقابله با تهاجم فرهنگی و ترکیبی دشمن است تا نسل جوان ما با این بزرگان و فرهنگ اصیل و ناب این استان آشنا شوند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال‌جاری، دو ستاد اجرایی جداگانه برای برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی تشکیل می‌شود، گفت: تقویم اجرایی کنگره ملی ابن حسام خوسفی مشخص شده است و در چهار بخش و سه سطح در تهران، بیرجند و خوسف اجرای برنامه داریم و کمیته‌های مربوطه باید در موعد مقرر نسبت به اجرای برنامه‌ها اقدام کنند.

وی گفت: کنگره ملی ابن حسام خوسفی فرصتی برای انجام کار فرهنگی فاخر برای آشنایی نسل جوان نسبت به مفاخر و مشاهیر است که بدانند چه گنجینه‌های ارزشمندی در استان و کشور داریم.

قناعت در ادامه با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان ضمن اینکه یک حرکت ریشه‌ای فرهنگی اصیل است، فرصتی نیز برای معرفی استان در سطح ملی است که آورده‌هایی (سرمایه‌گذاری) برای خراسان جنوبی خواهد داشت، بیان کرد: در سال ۱۴۰۴ نیز بزرگداشت آیت‌الله محمد حسن تهامی هم‌زمان با برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان در دستور کار خواهد بود.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان با بیان اینکه هر اقدام مرمتی و بهسازی برای مقبره ابن حسام خوسفی باید در قالب تدوین طرح جامع حسامیه صورت گیرد، گفت: دغدغه تأمین اعتبار نباید مانعی برای انجام این حرکت عظیم فرهنگی ارزشمند شود و اعتبار مورد نیاز از محل‌های مختلف تأمین خواهد شد.

به گزارش ایمنا؛ برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی در چهار مرحله و در سه سطحی ملی، استانی و محلی برنامه‌ریزی شده است و اختتامیه آن در بیست‌وهشتم آبان سال‌جاری در مرکز استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 745781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.