عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اهتمام مدیریت شهری بر آن است که طرح و اجرای یکی از پروژه‌های اصفهان به‌گونه‌ای پیش برود که این میراث فرهنگی حفظ و مورد بهره‌برداری علمی و اجتماعی قرار گیرد، از این‌رو در حال حاضر به جای لودر و بولدوزر، مسیر کاری خود را با «منقاش» پیش می‌برد.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌واسطه کشف بقایایی از آثار تاریخی واجد ارزش طی یکی از عملیات‌های عمرانی، شهرداری مدتی است تمام اقدامات خود را متوقف و با همکاری باستان‌شناسان و نظارت میراث مشغول بررسی عمیق و دقیق ابعاد این ظرفیت تاریخی شده است.

عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان

وی افزود: گمانه‌زنی‌های اولیه عمر آثار را حداقل به دوران سلجوقی و حتی به دوران ساسانی نیز تخمین زده که برای اتقان کامل، مطالعات تکمیلی و مورد توافق گروه‌های مشاور و ناظر مورد نیاز است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اهتمام مدیریت شهری بر آن است که طرح و اجرای پروژه در ادامه به گونه‌ای پیش برود که این میراث فرهنگی حفظ و مورد بهره‌برداری علمی و اجتماعی قرار گیرد، از این‌رو در حال حاضر به جای لودر و بولدوزر، مسیر کاری خود را با «منقاش» پیش می‌برد.

عملیات عمرانی با «مَنقاش» در اصفهان

کد خبر 745609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.