ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم

سفیر ایران در بلاروس گفت: ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و قطعات خودروی تولیدشده در قزوین به بلاروس وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علیرضا صانعی شامگاه -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در نشست با رئیس پارک علم و فناوری قزوین که در سالن جلسات شهید علی‌اعلا اسکندری‌نژاد برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین دارای مزیت‌های بسیاری است و در بسیاری از مباحث حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در صنایع شوینده و قطعات خودرو در حال حاضر از توانمندان کشور به حساب می‌آید و توانسته در این زمینه هم صادرات خوبی را رقم زند و در نهایت ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و قطعات خودروی تولیدشده در قزوین به بلاروس وجود دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با بیان اینکه وجود ۱۶ شهرک و شهر صنعتی در استان قزوین این استان را به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل کرده است، گفت: باید به خوبی از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا علاوه بر ارتقا جایگاه و سطح استان قزوین در بین سایر استان‌های کشور نیازهای کشور به همت متخصصان این استان مرتفع شود.

صانعی ادامه داد: دیپلمات‌ها به منزله دیدبان‌های ایران اسلامی در سایر کشورها هستند و در همین راستا وظیفه اتصال نقاط قوت هر دو کشور نیز به عهده دیپلمات‌ها است که باید به بهترین نحو صورت پذیرد.

وی یادآور شد: در قدم نخست معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل پارک علم و فناوری قزوین می‌تواند سرآغاز فعالیت‌های بین سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با این مجموعه باشد و لازمه آن در اختیار قرار دادن فعالیت‌ها و زمینه‌های شغلی به این سفارت‌خانه است.

کد خبر 745602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.