کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتای اصفهان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری که از طریق یکی از وبگاه‌های آگهی‌محور از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در خصوص اظهار کرد: در پی مراجعه پنج نفر از شهروندان اصفهانی با مرجوعه قضائی به این پلیس، درخواست رسیدگی به شکواییه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین کاریابی در فضای مجازی را مطرح کردند، در این راستا پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: افراد شاکی بیان کردند که در یکی از وبگاه‌های آگهی‌محور، یک آگهی تحت عنوان کاریابی و استخدام در یکی از شرکت‌های معتبر برخورد کردند و با برقراری تماس، فرد تبلیغ‌کننده مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وجه به عنوان کارهای اداری استخدام از این افراد درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه دیگر پاسخگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر مورد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابه‌جا، اقدام به واریز وجه به عنوان سرمایه‌گذاری می‌کردند.

وی گفت: همان‌طور که در قوانین وبگاه‌های تبلیغاتی ذکر شده است این وبگاه‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده گذاشته‌اند، بنابراین شهروندان نباید فریب این‌گونه آگهی‌ها را بخورند و هر یک از دو طرف معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت حضوری و رودررو و پس از پایان کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتای اصفهان عنوان کرد: هم‌وطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 745441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.