۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، یوسف یوسفی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته زمین پاک اظهار کرد: این آمار بسیار بالا است بنابراین «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، آئین‌نامه نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده است افزود: امید می‌رود این آئین نامه هرچه زودتر اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک است.

یوسفی ادامه داد: روزانه ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل تفکیک و استفاده در مصارف مختلف به عنوان علوفه دام، کمپوست و...... در منازل است.

وی با بیان اینکه در هفته هوای پاک ۲۰ برنامه اجرا می‌شود گفت: ۲۰ ویژه برنامه ویژه هفته زمین پاک در این استان هدف گذاری شده است که از سوم تا ۹ اردیبهشت ماه با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین" برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند پروژه زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در تریبون‌های نمازجمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، بخشی از جمله این برنامه‌ها است.

یوسفی اظهار کرد: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است که امید می‌رود با توفیقات و نتایج خوبی همراه باشد.

کد خبر 745237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.