بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان قزوین گفت: مخزن ذخیره جدید ۱۰ هزار متر مکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره‌برداری است.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و با هدف تأمین آب آشامیدنی ساکنان شهر مهرگان در پیک مصرف تابستانی مخزن جدید ۱۰ هزار متر مکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

وی میزان هزینه صرف شده برای احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵ میلیارد تومان دانست و افزود: برنامه‌ریزی مربوط به آن را آب‌رسانی به شهر مهرگان و تأمین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین با بیان اینکه شهر مهرگان هم‌اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی است، خاطرنشان کرد: پروژه مخزن جدید به عنوان زیرساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلندمدت تأمین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیرنوندی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه‌های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی گفت: برای تکمیل مخازن ذخیره این شهر ۲۰ هزار متر مکعب دیگر در دستور کار قرار دارد که امید است با تأمین اعتبار مناسب این پروژه نیز در آینده نزدیک شروع شود. با توجه به حساسیت شهرک مهرگان و خشکسالی‌های پیاپی امیدواریم که مردم با مدیریت مصرف کمک کنند که آب پایدار در شبکه‌های توزیع آب دایر و رضایت نسبی بین همه مشترکان فراهم شود.

کد خبر 745163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.