پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: سال گذشته ۸۰ گاراژ با محوریت داخل بافت مسکونی شناسایی و پلمب شد و با تکمیل مجتمع پردازش در جاده کوه سفید تمام گاراژها به این مرکز انتقال داده می‌شود.

سیدعبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: سخت‌ترین فعالیت حوزه پسماند در سطح شهر، تعیین تکلیف افراد دوره‌گرد و جمع‌کننده ضایعات است که فعالیت آن‌ها خلاف ضوابط و قوانین کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: برخی از این افراد نیازمند هستند و دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای آن‌ها اقدامات حمایتی داشته باشند، شهرداری تلاش می‌کند به واسطه فعالیت این افراد مشکلات بهداشتی ایجاد نشود و در عین حال مشکلات اقتصادی آن‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: برخی افراد زباله‌گرد یا کودک هستند یا بسیار مسن محسوب می‌شوند.

میرابراهیمی ادامه داد: برخی از این افراد توسط افراد متمول و گاراژدارها تحت استعمار قرار گرفته‌اند و مدارکی در اختیار گاراژها دارند که مجبور به این فعالیت غیرقانونی هستند و نمی‌توانند با شهرداری همکاری کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و تأکیدات مقام قضائی نسبت به پلمب و جمع‌آوری بخشی از این گاراژها اقدام و مقرر شد در فرصت در نظر گرفته‌شده از محدوده شهر خارج شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: زباله‌گردی اتباع یکی دیگر از مشکلاتی است که حتی مجوز ورود به کشور را ندارند؛ بنابراین نمی‌توان برای آن‌ها فعالیت خاصی تعریف کرد که با اداره کل اتباع برای جمع‌آوری آن‌ها هماهنگی لازم انجام شده است.

میرابراهیمی تاکید کرد: سال گذشته ۸۰ گاراژ با محوریت و هدف بافت مسکونی شناسایی و پلمب شد و با تکمیل مجتمع پردازش در جاده کوه سفید تمام گاراژها به این مرکز انتقال داده می‌شود.

کد خبر 745017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.