۳۸ درصد خودروهای قزوین آلایندگی دارند

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ۳۸ درصد خودروهایی که فروردین‌ سال جاری در مرکز معاینه فنی خودرو شهرداری مردود شدند، مشکل آلایندگی داشتند.

مجتبی جانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: ۳۸ درصد خودروهایی که فروردین سال جاری در مرکز معاینه فنی خودروی شهرداری موسوم به مرکز شهیدرجایی مردود شدند، مشکل آلایندگی داشتند؛ بنابراین از تمام رانندگان تقاضا می‌شود جهت کاهش آلاینده‌ها و آلودگی هوا نسبت به رفع نقص خودرو خویش اقدام کنند.

وی افزود: در راستای حفظ و پایداری محیط زیست و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان ایام تعطیل نوروز مرکز معاینه فنی خودرو شهید رجایی قزوین در حال خدمات رسانی به مراجعان بود، در ضمن اکثریت خودروها به دلیل آلایندگی و پس از آن نقص ترمز در تست‌های معاینه فنی مردود شدند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین همچنین از رسیدگی به هزار درخواست مردمی سامانه ۱۳۷ در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: پاسخگویی و رسیدگی به هزار درخواست ارسالی شهروندان به سامانه ۱۳۷ طی سال ۱۴۰۲ انجام شد.

جانی تاکید کرد: بر همین اساس بیشترین درخواست شهروندان نصب و احداث سرعت‌کاه‌های آسفالتی است که پس از بررسی کارشناسان اعلام نظر و در صورت لزوم احداث شده است. در حال حاضر هم ۲۸ درخواست در نوبت رسیدگی و برنامه کاری سازمان قرار داشته و مطالبات شهروندان در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان پاسخگویی و رسیدگی می‌شود.

وی از بهسازی و ساماندهی گاردریل های بلوار معلم خبر داد و گفت: با هدف افزایش ایمنی تردد کاربران ترافیکی و جلوگیری از واژگونی خودروهای عبوری، گاردریل های بلوار معلم (روبروی کانون بسیج) که بر اثر تصادف معیوب و دچار آسیب شده بود توسط سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین بازسازی و نصب مجدد شد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: ایمن‌سازی مسیر تردد کاربران ترافیکی به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته توسط این سازمان در حال اجرا است.

کد خبر 744861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.