معدوم‌سازی ۳ تن فرآورده دامی تاریخ گذشته در قزوین

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از کشف و معدوم‌سازی بیش از سه تن فرآورده دامی تاریخ مصرف گذشته در این استان خبر داد.

مهدی جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از کشف و معدوم‌سازی بیش از سه تن فرآورده دامی تاریخ مصرف گذشته در این استان خبر داد و اظهار کرد: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ بیستم اسفند تا بیست‌وچهارم فروردین در سطح استان قزوین اجرا شد.

وی افزود: در نهایت در بازرسی‌های نظارتی این طرح ۳ هزار و ۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته در مراکز عرضه و رستوران‌ها ضبط و معدوم شد که ۲۷۳۹ کیلوگرم آن از مراکز عرضه کشف شده بود.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به فعالیت ۱۳ گروه ثابت و سیار در قالب این طرح گفت: در قالب اجرای طرح یادشده ۳۷۱۸ فقره بازدید از مراکز عرضه و رستوران‌ها و ناوگان حمل‌ونقل انجام و ۲۱ مورد پرونده قضائی برای متخلفین واحدهای صنفی تشکیل و ۲ واحد پلمپ شد.

جلوخانی ادامه داد: در ضمن ۲۶ فقره تخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط خودروهای غیرمجاز کشف و با عاملان توزیع فرآورده‌های دامی توسط این خودروها برخورد قانونی و مقتضی صورت گرفت.

وی گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در تمام ایام سال بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند و عموم مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ موارد تخلف را به دامپزشکی گزارش کنند.

کد خبر 744855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.