تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تقویت سازوکارهای نظارتی بر عملکرد محاکم و شعب دادرسی و اجرای احکام، جلوگیری از شکل‌گیری پرونده‌های مسن و معوق موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در شورای قضائی خراسان شمالی اظهار کرد: تقویت سازوکارهای نظارتی بر عملکرد محاکم و شعب دادرسی و اجرای احکام، جلوگیری از شکل‌گیری پرونده‌های مسن و معوق، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم، گسترش فرهنگ صلح و سازش، ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان مؤثر است.

وی افزود: قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های مؤثر در امر تولید و سرمایه‌گذاری در مسیر جهش تولید گام‌های اساسی و ارزشمند بردارند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نقش دستگاه قضائی می‌تواند در یک مدار مشخص قانونی و در چهارچوب ضوابط و مقررات در اشکال مختلف به‌ویژه در قالب کارکرد نظارتی و مدیریتی متجلی شود.

براتی‌زاده با اشاره به نقش محوری مردم در راستای تحقق شعار سال اضافه کرد: مشارکت فعال و همکاری مؤثر مردم و نقش‌آفرینی بهتر آن‌ها در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام مؤثر است.

وی اعمال نظارت‌های لازم و مسئولیت‌پذیری را از ویژگی‌های شایسته مدیران دانست و گفت: این بخش از خصوصیات مدیریتی می‌تواند ضمن ترویج و نهادینه‌سازی روابط حسنه در محیط کار، در افزایش انگیزه‌های بهبود شاخص‌های عملکردی، مؤثر واقع شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: در جریان برگزاری جشن گل‌ریزان در مقایسه با سال‌های گذشته اتفاق خوبی رقم خورد و سبب شد جمع زیادی از زندانیان آزاد شوند.

کد خبر 744830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.