پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان کرمان آخرین زمان سنجش نوآموزان کلاس اول ابتدایی را پایان اردیبهشت اعلام کرد و گفت: از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی استان، حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت‌گیری یا سنجش را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش، محمود بنی‌اسد درباره سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: سال جاری سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت و به جای تیر، در آذر انجام شد تا فرصت لازم برای توانبخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری بعد از پایان سنجش سلامت، کار توان‌بخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد مؤثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می‌شود، افزود: آخرین فرصت انجام سنجش سلامت پایان اردیبهشت اعلام شده است و بعد از آن در خرداد کار توان‌بخشی دانش‌آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به اینکه از حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی حدود ۵۵ هزار نفر کار نوبت‌گیری یا سنجش را انجام داده‌اند، ادامه داد: تقاضا داریم خانواده‌ها زمان را عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir و انجام فرایند ساده نوبت‌گیری، در تاریخ مشخص شده به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه آمار سنجش سلامت متناسب با تعداد دانش‌آموزان متقاضی پایه اول است، اظهار کرد: سنجش برای نوآموزان پایه اول اجباری است، اما خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش فرزندان پیش‌دبستانی چهار و پنج ساله خود نیز اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه انجام سنجش نوآموزان عشایر از طریق پایگاه‌های سیار با مراجعه به مناطق عشایری و روستایی انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر نیروهای متخصص مدیر مرکز، معاون مرکز، سه تا پنج آموزگار استثنایی، یک گفتاردرمانگر، یک کاردرمانگر و یک مشاور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

کد خبر 744791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.