جشنواره گل داوودی در محوطه کاخ مروارید برگزار شود

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز کاخ مروارید برعهده شهرداری کرج است، مدیریت شهری برنامه‌ریزی داشته باشد تا جشنواره گل‌های داوودی در این نقطه از سطح شهر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی پیش از ظهر امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در حاشیه بازدید از دهمین جشنواره لاله‌ها که در پارک شهید چمران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص این جشنواره، برپایی بزرگترین فرش گل در خاورمیانه در شهر کرج با مساحت حدود ۲۷۰۰ متر مربع است.

وی افزود: در این جشنواره حدود پانصد هزار گل‌های لاله با ۳۷ واریته و فصلی کاشته شد و به ثمر نشست.

عضو شورای اسلامی شهر کرج هدف از برگزاری اینگونه جشنواره‌ها را افزایش نشاط اجتماعی میان شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی بیشتر با گل‌های فصلی و گل لاله که شهر کرج به عنوان یکی از خاستگاه‌های ترویج این گل در کشور شناخته شده و نهادینه شدن فرهنگ گل و گیاه و احترام به طبیعت، جزو اهداف این جشنواره است.

رحیمی فضای سبز کاخ مروارید را یکی از فضاهای سبز شهر کرج دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز کاخ مروارید برعهده شهرداری کرج است، مدیریت شهری برنامه‌ریزی داشته باشد تا جشنواره گل‌های داوودی در فصلی مناسب در این نقطه از سطح شهر برگزار شود.

وی ترافیک ایجاد شده در محدوده پارک شهید چمران و اتوبان تهران-کرج-قزوین را از مشکلات جشنواره لاله دانست و تاکید کرد: با توجه به استقبال و بازدیدهای فرااستانی و بازدید سفیر ونزوئلا و تیم همراه، این نمایشگاه می‌تواند در حوزه گردشگری و شناساندن شهر کرج نقش‌آفرینی کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: لازم است برنامه‌ریزی هدفمند و آینده‌نگری در جنوب شهر کرج، محدوده مهرشهر و فضای سبز کاخ مروارید جشنواره گل‌های داوودی انجام شود تا در این نقطه از سطح شهر هم فرشی از گل‌های داوودی و فصلی داشته باشیم.

رحیمی اضافه کرد: این مهم سبب می‌شود دسترسی بهتری برای بازدیدکنندگان و میهمانان شهرها و استان‌های مجاور شهر کرج داشته باشیم.

کد خبر 744782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.