ارتقای معدل دانش‌آموزان در گرو همکاری خانواده‌ها

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقای سطح معدل دانش‌آموزان در استان نیازمند ارتقای علمی معلمان و همکاری دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۷۲ هزار نفر در سال تحصیلی آینده جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند، به دلایل اُفت معدل دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: حضور پیدا نکردن دانش‌آموزان پایه دوازدهم پس از تعطیل‌های نوروز، یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش معدل دانش آموزان استان است.

وی افزود: برای اینکه معدل درسی دانش‌آموزان را در سطح استان بالا ببریم، نیازمند همراهی خانواده‌ها هستیم و بدون حضور و مشارکت خانواده‌ها امکان ارتقای کیفیت آموزشی وجود ندارد؛ از خانواده‌ها می‌خواهیم همراهی کنند و به کمک آموزش و پرورش بیایند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی والدین بنا بر سنت‌های گذشته مقاومت می‌کنند و اطلاع ندارند که ۵۰ درصد کنکور دانش‌آموزان پایه دوازدهم، مربوط به معدلشان است.

وی تصریح کرد: حضور در کلاس و معدل دانش‌آموز نقش بسیار تأثیرگذار و بی‌بدیلی دارد، بنابراین حضور در کلاس‌های درس و آزمون‌های شبه‌نهایی که به صورت کشوری برگزار می‌شود، بسیار مهم است.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: پنجشنبه‌های طلایی تکمیل‌کننده همین موضوع است و موضوع ارتقای دانش معلمان در راستای توانمندسازی آن‌ها و کلاس‌های فوق برنامه برای دانش‌آموزان است.

وی افزود: این مهم یک برنامه تحولی و یک ابتکار استانی است که امید است بتوانیم با پنجشنبه‌های طلایی تحولی را در آموزش استان ایجاد کنیم، اما این موضوع مشروط به همکاری و همراهی خانواده‌هاست.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمادگی برای برگزاری امتحانات نهایی بسیار مهم است و باید از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری امتحانات نهایی بهره ببریم؛ امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم در سال جاری به صورت نهایی برگزار می‌شود و خانواده‌ها باید در جریان باشند که استرسی به دانش‌آموزان در این مدت وارد نشود.

وی تصریح کرد: ما مقدمات این کار را در امتحانات نوبت اول اجرا کردیم و امتحانات نوبت اول را به صورت هماهنگ استانی و شهرستانی برگزار کردیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: امتحانات شبه‌نهایی، تمرینی برای دانش‌آموزان جهت داشتن آمادگی در امتحانات خرداد است.

وی افزود: آزمون‌های شبه‌نهایی کشوری ویژه پایه‌های دهم و یازدهم تمام رشته‌ها و پایه‌های تحصیلی در واقع تمرینی برای امتحانات نهایی در خرداد است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امتحانات شبه‌نهایی کشوری پایه‌های دهم و یازدهم این چهار رشته در روزهای بیست‌وهفتم و بیست‌ونهم فروردین و روزهای یکم و چهارم اردیبهشت هم‌زمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی و تأثیر سوابق تحصیلی بر کنکور تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر و آماده‌سازی ذهنی دانش‌آموزان استان برای امتحانات نهایی خرداد و دی، سوالات را به صورت هماهنگ استانی و شهرستانی طراحی و در کنار آن امتحانات را شبه‌نهایی برگزار خواهیم کرد.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: امتحانات هر سه پایه مقطع متوسطه دوم به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار می‌شود، سوالات به شکل مفهومی و استاندارد است و دانش‌آموزان باید مطلب درسی را به‌خوبی بخوانند و استنباط و تحلیل خوبی برای پاسخ داشته باشند.

کد خبر 744774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.