خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص گلخانه‌هایی در مناطق هشت‌گانه به منظور خودکفایی در تولید گل و گیاه مورد استفاده برای گسترش فضای سبز شهر خبر داد.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در راستای کاهش هزینه‌های تمام شده در حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست دنبال شد مباحث مربوط به تولید گل و گیاه است.

وی افزود: خرید گل و گیاه تولید شده در استان‌های شمالی و محلات توسط کشورهای حوزه خلیج‌فارس موجب شده است قیمت این گیاهان افزایش زیادی داشته باشدغ بنابراین تصمیم بر این شد تا از ظرفیت‌های داخل استان و شهر قم استفاده شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه گلخانه‌های تولید گل و گیاه در مناطق هشت‌گانه و بوستان غدیر ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در گلخانه‌ها خاک مناسب وجود داشت و کود نیز تهیه شد؛ بنابراین نگاه این بود که گل و گیاه در مبدا با شرایط اقلیمی قم تهیه شود تا قیمت تمام شده نیز کاهش پیدا کند.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار انواع گل و گلدان و درختچه فصلی در سطح مناطق هشت‌گانه تولید شد و در مناسبت‌ها و فصول مختلف مورد استفاده قرار گرفت که نقش زیادی در کاهش هزینه‌ها داشت.

کد خبر 744713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.