آتش‌نشانی قم به تجهیزات امدادرسانی در ترافیک مجهز می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات آتش‌نشانی قم در سال ۱۴۰۲ خرید موتورسیکلت و تجهیزاتی بود که به اطفای حریق در شرایط ترافیک کمک می‌کند.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: تهیه موتورسیکلت‌ها و دستگاه‌هایی برای وضعیت ترافیک و شلوغی‌ها، خرید دوربین‌های حرارتی و گازسنج اقدام دیگری بود که در سازمان آتش‌نشانی صورت گرفت و هفت دستگاه دوربین حرارتی و هشت دستگاه گازسنج خریداری کردیم.

وی افزود: از آنجا که قم شهر زائرپذیری است و امکان دارد مسافران در چادرهای مسافرتی از گاز پیک‌نیک استفاده کنند که منجر به حادثه شود، دوربین‌های حرارتی با سرعت زیاد این خطر را شناسایی می‌کند و به مرکز اطلاع می‌دهد؛ در ایام نوروز این دوربین‌ها جان یک خانواده پنج نفری را نجات داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت آموزش و پیشگیری، ۲۱ دوره آموزشی برگزار کردیم که توان علمی بالایی برای همکاران آتش‌نشانی قم ایجاد کرد.

زندیه تاکید کرد: تنها سایت معتبر آموزش آتش‌نشانی در خاورمیانه در تهران است که همکاران ما یک دوره در آنجا آموزش دیدند و برای نخستین‌بار بود که این آموزش در قم اتفاق می‌افتاد، همچنین با یک شرکت تخصصی قرارداد بستیم تا راننده‌ها نیز آموزش‌های تخصصی را ببینند.

وی تصریح کرد: در رابطه با آموزش دانش‌آموزان، سازمان آتش‌نشانی قم سال گذشته ۵۶۰ مدرسه دوره‌های آموزشی را برگزار کرد و نتیجه این بود که با فرهنگ‌سازی صورت گرفته، در چهارشنبه‌سوری شاهد کمترین حوادث بودیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: در حوزه مالی درآمد خوبی داشتیم که جای شکر دارد؛ توانسته‌ایم تمام تجهیزات لازم از جمله خودروهای پیشرفته را تهیه کنیم؛ برای سال ۱۴۰۳ نیز مسئله تأمین نیرو و خودروی بالابر در اولویت سازمان قرار دارد.

کد خبر 744425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.