لزوم ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: وجود معتادان متجاهر در استان کرمان مشکلات اجتماعی را به وجود آورده است که می‌طلبد به این موضوع توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری، سیدمهدی قویدل درباره وضعیت استفاده از ظرفیت کمپ ماده ۴۲ کبوترخان و ایجاد مراکز ماده ۱۶ اظهار کرد: بازگشت و لغزش معتادان متجاهر پس از ترک اعتیاد، مشمول تبصره ماده ۱۶ خواهد شد که به نوعی یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این افراد را با تشکیل پرونده قضائی و با حکم قضائی به اردوگاه ماده ۴۲ منتقل کنیم تا با تأمین زیرساخت‌های لازم بتوانیم در سال ۱۴۰۳ این امر را عملیاتی کنیم، به آمار معتادان متجاهر اشاره کرد و افزود: قریب به پنج هزار معتاد متجاهر وجود دارد که مشکلات اجتماعی را به وجود آورده است و می‌طلبد به این موضوع توجه بیشتری شود.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: اداره کل زندان‌های استان در صورت حمایت شوراها و استانداری کرمان، ظرفیتی ۱۰۰۰ نفری را به مراکز ماده ۱۶ اختصاص خواهد داد؛ ضمن اینکه باید عزم و اراده‌ای قوی برای داشتن یک طرح دست‌یافتنی برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در کبوترخان داشته باشیم تا هرچه زودتر این مرکز راه‌اندازی شود.

وی در خصوص ماده ۴۲ توضیح داد: این ماده به این منظور است که بخشی از محکومان موادمخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیردارویی را به جای زندان می‌توان در اردوگاه‌های خاص و تحت شرایطی سخت و عادی نگهداری کرد و باید طبق قانون این طرح را عملیاتی کرد و مطابق با آن اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 744351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.