اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد

مسئول کمیته آمار و ارزیابی عملکرد ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۳ یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان داشتند که حدود ۴۵ درصد از آمار اسکان به مدارس اختصاص داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ارائه گزارشی از نتایج خدمات نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ در اصفهان اسکان داشتند، در این راستا ظرفیت تمام هتل‌ها، مهمان‌پذیرها پر شد و در مجموع حدود ۱۰ درصد از جمعیت کلی مسافران در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اسکان پیدا کردند که حدود ۴۵ درصد از آمار اسکان به مدارس اختصاص داشت.

وی با اشاره به آمار بازدیدها از مراکز تفریحی و گردشگری اصفهان ادامه داد: ۸۴ هزار بازدید از باغ گل‌ها صورت گرفته که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، همچنین ۹۷ هزار بازدید نیز از شهر رویاها صورت گرفت.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی شامل جزءخوانی قرآن، دعاخوانی و رویدادهای نوروزی از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

نصوحی ادامه داد: از خانه امین‌التجار با ۸ هزار بازدید کننده استقبال خوبی شد و ظرفیت پارکینگ‌ها در طول روز در نوروز سه بار پر و خالی می‌شد.

وی تصریح کرد: شاخص گردشگرپذیری اصفهانی‌ها در نظرسنجی از گردشگران، ۸۳ درصد رضایت با شاخص زیاد و خیلی زیاد را نشان داد و ۹۳ درصد مسافران نیز از شهر اصفهان رضایت کلی داشتند.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی عملکرد ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان در موضوع سفر و جذب سفر (تعداد مسافران) در کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 744344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.