«وعده صادق» موفقیتی بیش از حد انتظار داشت/ صهیونیست‌ها از این عملیات درس بگیرند

فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: هنوز اطلاعات از اصابت موشک‌ها کامل نیست ولی بخشی از اصابت‌هایی که گزارش دقیق، مستند و میدانی از آن داریم نشان‌می‌دهد عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرلشکر حسین سلامی درباره عملیات «وعده صادق» که در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، اظهار کرد: ما عملیات محدودی انجام دادیم و این عملیات در حد اندازه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود و می‌توانست گسترده باشد؛ این عملیات را محدود کردیم به آن بخش از توانایی‌هایی که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت ما از آن استفاده کرده بود.

وی افزود: این عملیات فصل جدیدی از تقابل را به روی ما گشود. سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی دشمن که ضدموشک بالستیک و کروز یا ضدهواپیماهای بدون سرنشین یا با سرنشین است، در این سرزمین کم‌مساحت رژیم صهیونیستی به وفور روی زمین کاشته شده‌اند؛ از سامانه‌های گنبدآهنین تا فلاخن داود و حتی کمک‌هایی که آمریکا در روزهای اخیر در بخش پدافند هوایی در حمایت از رژیم صهیونیستی به عمل آورد، آنان یک دفاع عمیق و چندلایه با حمایت آمریکا ایجاد کردند که از فضای هوایی عراق گرفته تا اردن و بخش‌هایی از سوریه و نیز فضای هوایی سرزمین‌های اشغالی را در برمی‌گیرد.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: هواپیماهای متنوعی از جمله F ۱۵، F ۱۶، هواپیماهای F ۳۵ و گلف‌استریم و حتی سوخت‌رسان‌ها که در فضای هوایی مداومت پرواز به پرنده‌های دشمن می‌دادند یک سطح بهم‌پیوسته و یکپارچه از دفاع هوایی متراکم و چندلایه را از لحظه ورود پرنده‌ها به فضای هوایی عراق تا میانه اردن به عهده گرفته بودند. از غرب اردن تا اهداف عمیق در رژیم صهیونیستی را خود آن رژیم، در امر پدافند هوایی برعهده داشت. دفاع ضدهوایی و ضدموشکی که با پیشرفته‌ترین سامانه‌ها همراه بود در برابر ما وجود داشت و عبور از این سیستم پیچیده و چندلایه و پیشرفته کار بسیار سختی بود.

فرمانده کل سپاه گفت: طراحی عملیاتی که بتواند پرنده‌های بدون‌سرنشین، موشک‌های کروز و بالستیک را از این فضا عبور دهد تا دقیقاً روی زمین بر اهداف نقطه‌ای اصابت کند و منهدم سازد، اقدام ما بود. علاوه بر این توانایی‌های بهم‌پیوسته آمریکا و رژیم صهیونیستی در عرصه جنگ الکترونیک می‌توانست تاثیرات تعیین‌کننده بر ابزارهای میدان نبرد بگذارد، همه اینها مستلزم این بود که نبوغی در طراحی تاکتیکی عملیات ایجاد شود تا با طراحی مبتکرانه، هوشمندانه و بسیار نوآورانه و ناشناخته برای دشمن، به استفاده از ابزارهایی برسد که توان خنثی‌کردن مثلاً تسلط دشمن در حوزه جنگ الکترونیک باشد یا قادر باشد به نحوی وارد عمل شود که تاکتیک‌هایی که بخشی از سامانه‌های دشمن را ناکارآمد کند.

وی با بیان اینکه طراحی این عملیات اکنون قابل‌گفتن نیست، ادامه داد: ده‌ها فروند پهپاد، کروز و بالستیک در فواصل زمانی مناسب توانستند لایه‌های عمیق دفاع هوایی به ظاهر اطمینان‌بخش رژیم صهیونیستی را درهم بشکنند و ائتلاف پدافند هوایی بین آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار دهند و کم‌کارآمد کنند تا اهداف دقیق ما را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دهد. ما عملیات محدودی در سطح شرارت‌های دشمن انجام دادیم، این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد اما دامنه آن را محدود به آن بخش از توانایی‌های رژیم صهیونیستی کردیم که برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت فرماندهان عزیز ما استفاده کرده بود.

سرلشکر سلامی افزود: هنوز اطلاعات از اصابت موشک‌ها کامل نیست ولی بخشی از اصابت‌هایی که گزارش دقیق، مستند و میدانی از آن‌ها داریم نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما اتفاق افتاده و مردمان ساکن در سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیستی و ارتش اشغالگر و تروریستی صهیونیستی و آمریکا بهتر از ما تا این لحظه اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص دادند و متوجه آن شده‌اند.

فرمانده‌کل سپاه تصریح کرد: توصیه می‌کنم رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته خود دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد، اگر این رژیم هر واکنشی نشان دهد، مطمئناً پاسخ ما بر اساس این تجربه جدیدی که از توانایی او به‌دست آورده‌ایم، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم یک معادله جدید بسازیم و از این به بعد اگر رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای از جهان به منافع ما، دارایی‌های ما، شخصیت‌های ما و شهروندان ما حمله کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد و عملیات «وعده صادق» نمونه برجسته و کاملاً واضحی از این معادله جدید است.
 

کد خبر 744335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.