عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر آغاز شد

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است، افزود: برای طراحی باغ مشاهیر، نزدیک به ۹۰ اثر مشابه در جای‌جای جهان مورد بررسی قرار گرفت، مطالعات بومی‌سازی و در نهایت طرح بر مبنای معماری اصیل ایرانی، اقتباس شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: این پروژه در نزدیکی باغ فرح‌آباد سابق قرار دارد و با توجه به تصاویر موجود از این باغ، ویژگی‌هایی از آن در طرح اقتباس شد.

کشاورزراد با اشاره به اینکه کاربری باغ مشاهیر خانواده‌محور است، گفت: مسجد، فروشگاه صنایع دستی، کافه کتاب، میدان مرکزی، موزه قلب زمین، کوشک به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، دیواره اصفهان و آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۴۵۰۰ نفر بخش‌هایی از این باغ است.

کد خبر 744334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.