نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان از نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح این منطقه خبر داد و گفت: عملیات نصب پلاک‌ها تا پایان خرداد به پایان می‌رسد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از خدماتی که شهرداری این کلان‌شهر با همکاری سازمان فاوا و شرکت پست استان برای شهروندان در نظر گرفته است، نصب پلاک‌های آبی هوشمند است.

وی با بیان اینکه در گذشته پلاک‌ها دارای رنگ‌ها، اندازه‌ها و ابعاد مختلفی بوده است، افزود: در حال حاضر با طراحی پلاک‌های جدید، استانداردسازی لازم انجام شده و از نظر زیباشناسی طراحی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند در اختیار شهرداری قرار داده شده و اطلاعات و داده‌های شرکت پست، همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده است و پلاک‌های آبی‌رنگ با بارکد هوشمند پستی تهیه و طراحی شده است.

زمانی با اشاره به اینکه از طریق بارکدهای روی پلاک‌های آبی‌رنگ هوشمند، اطلاعات عمومی ملک قابل بازخوانی است، گفت: این امر می‌تواند به ارائه خدماتی که متناظر به اطلاعات و مشخصات مکان‌مند ملک است کمک بسیاری کند.

وی ادامه داد: این خدمت برای راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمت باکیفیت‌تر نهادها و سازمان‌های خدمت‌رسان به شهروندان کمک می‌کند.

نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به مزیت‌های پلاک‌های آبی‌رنگ هوشمند گفت: چنانچه هرگونه تغییر کاربری در ملک اتفاق افتد، اطلاعات توصیفی پلاک به‌صورت خودکار بر اساس اطلاعات موجود در دیتابیس شهرداری به‌روزرسانی می‌شود و نیازی به تعویض و تغییر پلاک نیست.

وی اضافه کرد: در حالت کلی، اصل موضوع مزیت پلاک‌های هوشمند، اطلاعات عمومی ملک است که در پایگاه‌های اطلاعاتی شهرداری اصفهان به‌نوعی در بطن پلاک‌ها نهفته و توسط گوشی‌های هوشمند قابل بازخوانی است و حتی شهروند می‌تواند اطلاعاتی مانند کد نوسازی، نقشه‌های هوایی، عوارض نوسازی، میزان عقب‌نشینی و سرویس‌های سایر سازمان‌های خدمت‌رسان مانند آب، برق، گاز و اورژانس را مشاهده کند.

زمانی با بیان اینکه تعداد کل پلاک‌های این منطقه بالغ بر ۵۰ هزار عدد است، گفت: تاکنون ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح منطقه ۴ نصب شده است و عملیات نصب این پلاک‌ها تا پایان خرداد به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای این طرح که در کل شهر اصفهان در حال اجراست، معاونت برنامه‌ریزی، سازمان فاوا و سازمان زیباسازی در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان دخیل هستند.

کد خبر 749218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.