لزوم همراهی صنایع و کشاورزان استان مرکزی در مدیریت مصرف آب

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: برای اجرای برنامه مدیریت توأمان منابع آب و برق ،اطلاع رسانی به کشاورزان و مدیریت مصرف صحیح آب در بخش کشاورزی و صنعت اهمیت ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب ضمن اشاره به اجرای برنامه مدیریت توأمان منابع آب و برق بر لزوم اطلاع رسانی به کشاورزان و مدیریت مصرف صحیح آب در بخش کشاورزی و صنعت تاکید کرد.

وی با اشاره به برخورد با متخلفین استفاده از انشعابات غیر مجاز آب اضافه کرد: انشعاب غیرمجاز را به عنوان دست اندازی به منابع عمومی است و این موضوع یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های در استان مرکزی می‌باشد زیرا که این امر علاوه بر هدر روی آب منجر به آلودگی شبکه توزیع آب شده و عواقب و پیامدهای سنگینی از جمله به خطر افتادن سلامت دیگر شهروندان قانون مدار را در پی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: فرمانداران باید با همراهی نیروی انتظامی در ۱۲ شهرستان با کشاورزانی که دارای اضافه برداشت و تجاوز از قدرت قرار دادی دارند برخورد کنند.

اسدی به هماهنگی دوسویه شرکت توزیع برق، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان در مدیریت هوشمند مصرف آب تاکید کرد.

حشمت اله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی هم با بیان اینکه ۱۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در استان موجود است گفت: در ادامه خشکسالی‌های اخیر در فصل گذشته ۳۵ روستا در استان با تانکر آبرسانی شده و با توجه به ادامه روند خشکسالی و شرایط حاکم بر روند منابع آبی استان پیش بینی ما آبرسانی سیار و به صورت مقطعی به ۲۸۵ روستا در فصل گرم سال خواهد بود.

وی افزود: اگر چه شرکت آبفای استان با تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی و ماشین آلات و تجهیزات جهت تأمین آب شرب پایدار در خدمت هم استانی‌های عزیز می‌باشد اما در این میان همراهی و همکاری مشترکین در مدیریت مصرف آب کمک بسیار شایانی خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و به منظور تأمین آب شرب پایدار در سطح استان، برنامه‌های کوتاه مدت و طرح‌های بلندمدتی برای رفع مشکل کم آبی در استان تدوین و در حال اجراست.

کد خبر 744152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.