برای نورپردازی با پنل ال ای دی باید این نکات را بدانید!

تنوع پنل ال ای دی در بازار محصولات روشنایی بسیار زیاد است.

پنل ال ای دی از جمله چراغ‌هایی است که به دلیل پخش نور یکدست و نصب آسان، از محبوب‌ترین چراغ‌ها در فضاهای اداری و خدماتی نظیر دفتر اداری، بانک، بیمارستان و لابی هتل و فضای مسکونی است. همین مزایا باعث تنوع بالای پنل ال ای دی در بازار محصولات روشنایی است. به صورت کلی به چراغ‌های توکار و روکار مربع یا دایره‌ای شکل که نور آن‌ها به صورت غیر مستقیم از پشت دیفیوزر یا طلق شیری رنگ به شکل یکدست و پخش می‌تابد، پنل می‌گویند. پنل سقفی‌ ال ای دی در ابعاد مختلف نظیر 30 در 30 و یا پنل 60 در 60 تولید می‌شوند. اگر برای نورپردازی فضای خود و یا تجهیز دفتر اداری مایل به استفاده از چراغ پنلی ال ای دی هستید، در این صورت باید پیش از خرید پنل ال ای دی برای فضای خود، به نکات زیر توجه نمایید تا بهترین انتخاب را در بین انواع پنل LED داشته باشید.

تخمین تعداد پنل ال ای دی مورد نیازتان را بر اساس پنل انتخابی خود انجام دهید.

تنوع پنل ال ای دی در بازار محصولات روشنایی بسیار زیاد است. از پنل‌های ال ای دی با توان کم و یا پنل‌های تیپ هالوژن گرفته تا پنل ال ای دی 60*60، همگی از جمله چراغ‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای روشنایی فضای خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید در فضای خود، نور یکدست و باکیفیت و بدون نقاط تاریک در فضا داشته‌باشید، لازم است تا ابتدا از توان و راندمان نوری پنل ال ای دی مد نظر خود برای تخمین تعداد مورد نیاز پنل ال ای دی مطمئن شوید. به همین جهت بهتر است برای اطلاع از حجم نور مورد نیاز خود، از مشاوره نورپردازی استفاده کنید. مهندسین مشاور نورپردازی، به کمک پلاگین های نرمافزار دیالوکس (Dialux) و جانمایی و شبیهسازی سه بعدی فضای مورد نظر شما، نور مورد نیاز و جانمایی پنل ال ای دی را برای شما به صورت دقیق مشخص می‌کنند تا بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

مشاوره آنلاین نورپردازی با پنل ال ای دی

مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب پنل سقفی ال ای دی: شدت نور، کیفیت نور، طول عمر.

از پنل سقفی ال ای دی معمولا در فضاهای اداری و بعضا بزرگ و با تعداد بالا استفاده می‌شود. بنابراین در فضاهایی به شکل دفتر اداری و یا بخش‌های خدماتی که تعداد بالایی از این چراغ نصب شده، مهم است که نور خروجی آن با شدت بالا و باکیفیت بتابد. در این خصوص دقت کنید که شاخص نمود رنگ (CRI) چراغ شما بیشتر از 80 بوده و نور آن بدون فلیکر یا سوسو (Flicker-Free) باشد تا از ایجاد سردرد و چشم‌درد جلوگیری کند.

علاوه بر این نوع پخش نور از پشت طلق شیری رنگ پنل ( دیفیوزر) باید به گونه‌ای باشد که نتوان منبع نور را تشخیص داد.

فلزی بودن بدنه پنل ال ای دی نیز از جمله مزایایی است که بر طول عمر پنل سقفی شما تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت زیرا باعث بهتر شدن فرایند خنک‌کنندگی چراغ می‌شود.

خرید پنل بکلیت اکووات

سایز پنل ال ای دی مورد نیاز شما کدام است؟

همان‌طور که می‌دانید، پنل ال ای دی در ابعاد و شکل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. نکته‌ای که باید برای انتخاب پنل ال ای دی در نظر گرفت این است که اندازه پنل ال ای دی باید با فضا و نوع کاربری آن تناسب داشته‌باشد. اگر پنل ال ای دی انتخابی شما بیش از حد برای فضایتان کوچک باشد، پخش نور آن به درستی اتفاق نیفتاده و نور در یک قسمت متمرکز می‌شود و این کار باعث ایجاد نقاط تاریک و روشن زیاد در فضا خواهد شد. از سوی دیگر به طور مثال انتخاب یک پنل ال ای دی 60 در 120 برای یک اتاق کوچک 12 متری، می‌تواند باعث کوچک‌تر و شلوغ دیده شدن فضا شود. بنابراین هنگام انتخاب پنل ال ای دی به تناسب ابعاد آن با فضای خالی سقف خود دقت کنید.

گارانتی پنل ال ای دی، عامل تعیین کننده در انتخاب

از آنجایی که پنل ال ای دی از جمله چراغ‌های پرفروش در فضای اداری است، بنابراین خرید آن معمولا توسط مدیران خرید و واحدهای خرید و خدمات و یا بخش‌های الکتریکال صورت می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود بعضا گرفتن تاییده‌های مربوط به عملیات تعمیرات و نگهداری پنل ال ای دی زمان‌بر باشد. بنابراین بهتر است از ابتدا به سراغ چراغ پنلی بروید که گارانتی معتبری داشته‌باشد. به عنوان مثال پنل ال ای دی اکووات همراه با 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می‌شود تا خیال شما از خرید بهترین و باکیفیت‌ترین پنل با ضمانت معتبر تعویض راحت باشد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص پنل ال ای دی و یا خرید پنل ال ای دی سقفی اکووات، با شماره 58642-021 تماس حاصل نمایید.

کد خبر 744136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.