ورودی‌های شهر قم در منطقه سه ساماندهی شد

مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات سال ۱۴۰۲، تلاش برای ساماندهی وضعیت ورودی‌های شهر در حوزه‌های مختلف ترافیکی، فضای سبز و عمرانی بود.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: اقدامات خوبی برای ساماندهی ورودهای شهر در منطقه سه شهرداری قم تا به امروز انجام شده است، به نحوی که در سال گذشته تنها هشت پروژه در بلوار خداکرم اجرا کردیم و زیرسازی و آسفالت لاین برگشت بلور خداکرم با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان انجام شد.

وی از نصب دوربین‌های کنترل سرعت نیز در بلوار خداکرم خبر داد و افزود: با توجه به آمار بالای تصادفات در این بلوار چهار دوربین کنترل ترافیک و کنترل سرعت در این بلوار نصب‌شده و مسیر کندروی بلوار و خط‌کشی نیز اجرا شد.

مدیر منطقه سه شهرداری قم خاطرنشان کرد: کمربندی بلوار خداکرم به طول ۲.۵ کیلومتر و عرض ۵۵ متر از بلوار شهید رجایی تا کمربندی امام علی (ع) در شش ماه نخست سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید که با اجرای این پروژه حدود ۷۰ درصد مشکلات این بلوار مرتفع می‌شود.

روحانی وزیری با اشاره به وضعیت نابسامان ورودی بلوار سردار سلیمانی از سمت عوارضی کاشان، تصریح کرد: از مشکلات این محدوده آسفالت نامرغوب و زیرسازی نامناسب پارک‌سوار شمالی بود که تا امروز چهار رمپ ورودی و خروجی آن بهسازی و اصلاح شده است.

وی ادامه داد: مسیر کف رودخانه، زیرسازی و آسفالت پارک‌سوار شمالی، فضای سبز پارک‌سوار، جدول‌گذاری محدوده نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در قالب چهار پروژه مختلف بهسازی شده و بهسازی بخشی از آسفالت آن باقی‌مانده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تأکیدات شهردار و استاندار قم در خصوص بهسازی عوارضی قم و تهران، گفت: این محدوده در حریم اداره کل راهداری قرار دارد یعنی درواقع جز محدوده خدماتی و حدود اختیارات شهرداری نیست ولی با دستوری که استاندار و شهردار دادند، امسال به این موضوع ورود کرده‌ایم.

روحانی وزیری افزود: تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ تن آسفالت در ورودی قم تهران استفاده شده و اقداماتی از جمله کاشت، رنگ‌آمیزی، نصب المان‌های شهدای شاخص به شکل پلاک انجام شده، به نحوی که بخشی از نازیبایی این محدوده رفع شده است.

کد خبر 744105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.