افزایش ۲۲ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی دو میلیون و ۹۲۶ هزار و ۶۷۳ تن کالا در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان خبر داد که این میزان حاکی از افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، میزان دو میلیون و ۹۲۶ هزار و ۶۷۳ تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال استان توسط ۱۲۳ هزار و ۱۰۴ دستگاه کامیون جابه‌ جا شده است.

وی ادامه داد: از این میزان، یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۳۵۴ تن صادرات، ۳۱۱ هزار و ۷۵۴ تن واردات و یک میلیون و ۶۸ هزار و ۵۶۵ تن به ترانزیت کالا از این پایانه‌های مرزی اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت پایانه‌های مرزی در توسعه اقتصاد سیستان و بلوچستان افزود: روزانه به‌طور متوسط ۵۷۰ دستگاه کامیون از این پایانه‌های مرزی تردد صورت می‌گیرد که تلاش می‌شود این میزان در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

کُرد با بیان اینکه ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشورهای همسایه فرصت‌های تجاری بسیار مطلوبی را برای منطقه فراهم کرده است تا از ظرفیت پایانه‌های مرزی به بهترین نحو در رونق اقتصاد بهره گرفت، تاکید کرد: تمام تلاش این اداره‌کل فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای پاکستان و افغانستان است.

کد خبر 744058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.