راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های تولید قزوین در اربیل عراق

رئیس اتاق بازرگانی قزوین از راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های تولید این استان در شهر اربیل کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی عبدیان امروز _شنبه بیست‌وپنجم فروردین_ در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مسائلی که سال گذشته اتاق بازرگانی قزوین داشت، در حوزه تجارت خارجی عملکرد شاخصی نداشتیم که برای سال ۱۴۰۳ برنامه‌های متنوعی در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه نخستین هیئت اقتصادی استان در اردیبهشت سال جاری به ترکیه اعزام خواهند شد، افزود: سال گذشته نتوانستیم در نمایشگاه توانمندی‌های تولید حضور داشته باشیم، اما برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است و حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: مقصد ۵۰ درصد صادرات استان قزوین کشور عراق است و ۸۰ درصد این صادرات از طریق اقلیم کردستان انجام می‌شود، از همین‌رو بنا داریم تا دفتر تجاری را در اربیل عراق راه‌اندازی کنیم که به روند کارها و روابط تجاری کمک کند.

عبدیان تاکید کرد: نمایشگاه توانمندی‌های تولید استان قزوین در اربیل عراق راه‌اندازی خواهد شد و اقدامات آن تا پایان فروردین صورت می‌گیرد.

کد خبر 744046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.