۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری یکی از اقدامات زیرساختی شهرداری قم در حوزه فناوری ارتباطات است.

علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: ۱۴۰۲ سالی پرمشغله برای مجموعه فناوری اطلاعات شهرداری قم بود و در این سال به بسیاری از اهداف خودمان دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به پروژه‌های حوزه زیرساخت‌ها و سامانه‌های هوشمند افزود: در حوزه زیرساخت، توسعه فیبر نوری در سال ۱۴۰۲ پیگیری شد که در حال حاضر توانسته‌ایم بیش از ۲۰۰ کیلومتر توسعه داشته باشیم و ساختمان‌های جدید شهرداری را به این زیرساخت مجهز کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به انجام فاز دوم و تکمیلی احداث سایت پشتیبانی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: هدف این اقدام حراست از اطلاعات مرکز داده شهرداری قم و پشتیبان‌گیری از تمام اطلاعات سایت است.

مؤمن حجازی با اشاره به راه اندازی مرکز تماس آتش‌نشانی قم اضافه کرد: این مرکز با یک روش نوین و با یک زیرساخت مناسب و قابل اطمینان در اختیار همشهریان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شهروندان در تماس با سامانه ۱۲۵ متصل به این زیرساخت جدید می‌شوند و از این سیستم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: زیرساخت ارتباطی رادیویی مجموعه‌ها از مهم‌ترین اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۴۰۲ بود، چراکه بستر موجودی که در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار دارد، قابلیت‌های لازم را نداشت.

مؤمن حجازی افزود: با راه‌اندازی بی‌سیم‌های ارتباطی که توسط سازمان فناوری اطلاعات انجام شد، شاهد تحولی در این حوزه بودیم.

کد خبر 744011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.