چگونگی پرداخت حق بیمه اتباع خارجی در ایران

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران از پرداخت حق بیمه ۱۲ هزار نفر از اتباع خارجی غیرآسیب‌پذیر توسط خود بیمه‌شدگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت، جمشید شایانفر در پاسخ به این پرسش که هزینه حق بیمه اتباع به چه صورتی تأمین می‌شود، اظهار کرد: تعداد ۹۵ هزار نفر از اتباع خارجی آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گرفته‌اند که هزینه حق بیمه آن‌ها از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تأمین و پرداخت می‌شود و دولت جمهوری اسلامی هیچ تعهدی نسبت به پرداخت حق بیمه آن‌ها ندارد.

وی افزود: تعداد ۱۲ هزار نفر از اتباع خارجی غیر آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار دارند که حق بیمه آن‌ها توسط خود بیمه شده تبعه خارجی پرداخت می‌شود، تعداد ۴۲ هزار نفر از اتباع خارجی آسیب‌پذیر نیز به دلیل همزیستی با ایرانیان و به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و تأثیر آن‌ها بر سلامت ایرانیان، با اعتبار محدود دولتی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: به‌تازگی نیز تفاهمنامه‌ای با سازمان ملی مهاجرت منعقد شد که بر اساس آن، تمدید مجوز اقامت اتباع مجاز، به پرداخت مستقیم حق بیمه از سوی فرد تبعه خارجی و برقراری پوشش بیمه سلامت منوط شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که افغانستانی‌ها تحت پوشش کدام صندوق هستند، خاطرنشان کرد: اتباع خارجی تحت پوشش صندوق سایر گروه‌های سازمان بیمه سلامت هستند و حق بیمه اتباع خارجی بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه قریب به ۹۰ درصد بیشتر از ایرانیان تعیین شده است.

کد خبر 743993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.