توزیع ۲۲ هزار تن نهاده دامی میان عشایر کشور

رئیس سازمان امور عشایر ایران از توزیع ۲۲ هزار تن نهاده دامی میان عشایر در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای حوزه‌های تکمیل زنجیره ارزش گوشت قرمز، گیاهان دارویی و گردشگری عشایری باید اقدامات بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، شایان نادری امروز _شنبه بیست‌وپنجم فروردین_ در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: از جمله خدمات دولت سیزدهم به جامعه عشایر خراسان شمالی، تأمین نهاده‌های دامی به میزان ۲۲ هزار تن و توزیع آن است.

وی با بیان اینکه ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات در حال توزیع است، افزود: احداث مجتمع‌های پایدار آب‌رسانی، گازرسانی به محلات عشایری، تأمین و توزیع ماهانه آرد، پنل‌های خورشیدی و اعطای تسهیلات و سرمایه در گردش از دیگر این خدمات است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: برای حوزه‌های تکمیل زنجیره ارزش گوشت قرمز، گیاهان دارویی و گردشگری عشایری باید اقدامات بیشتری انجام شود.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به نقش عشایر در کشور تاکید کرد: عشایر نقش بی‌بدیلی در حوزه امنیت ملی و امنیت غذایی کشور دارند و چالش‌ها و مشکلات آن‌ها باید رفع شود.

وی اضافه کرد: ساماندهی امور عشایر باید در اولویت و دستور کار قرار گیرد.

روز گذشته شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایری کشور در سفر به استان خراسان شمالی از مجتمع آب‌رسانی با هدف تأمین آب پایدار برای عشایر استان و پروژه‌های راه و برق‌رسانی به عشایر بازدید کرد.

کد خبر 743972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.