نحوه موجه کردن غیبت دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه است؟

غیبت دانشجویان دانشگاه آزاد در کلاس یا جلساتی امتحانی باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی در دوران تحصیل می‌شود؛ دانستن قوانین و رعایت شرایط غیبت در دانشگاه آزاد برای دانشجویان امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانشجویانی که در حال ادامه تحصیل در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد هستند، باید از شرایط غیبت خود مطلع شوند و طبق قوانین و مقررات دانشگاه، باید غیبت‌های خود را مدیریت کنند.

بر اساس ماده ۳۱ و ۳۲ موجود در بخشنامه دانشگاه آزاد درباره موجه کردن غیبت‌های دانشجویان توسط معاونت آموزشی، اینگونه تعیین شد که اگر دانشجویی دارای ۳ جلسه غیبت در یک درس باشد، آن درس برای او حذف خواهد شد. پس در چنین شرایطی توصیه می‌شود دانشجو با استاد مربوطه مشورت کند و در صورت موافقت وی و آموزش دانشگاه اقدام به موجه کردن غیبت‌های خود بپردازد.

همچنین در صورتی که غیبت‌های دانشجویان بیشتر از ۳ جلسه در یک درس باشد، به عنوان غیبت‌های موجه ثبت نخواهد شد و نمره آن درس صفر خواهد شد؛ یعنی در صورتی که دانشجو بیش از ۳ جلسه غیبت در یک درس داشته باشد، از سمت دانشگاه برای او حذف ترم تحصیلی صورت می‌گیرد.

بر این اساس، این بخشنامه شامل تمام دانشجویانی که شاغل به تحصیل هستند نیز می‌شود، البته دانشجویان دانشگاه آزاد این نکته در نظر بگیرند که اگر چند جلسه در کلاس حضور نداشتند، تلاش خود را برای موجه کردن غیبت‌های خود انجام دهند تا مشکلات کمتری را متحمل شوند.

به‌طور معمول اگر دانشجویی وظیفه‌شناس باشد و به علت بعضی موارد دارای غیبت بیش از حد شده باشد، می‌تواند با ارائه مدارک پزشکی، گواهی فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده یا مدارک معتبر به آموزش و استاد خود، برای موجه کردن غیبت‌های دانشگاه آزاد اقدام کند.

کد خبر 743936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.